Wegens jaarlijkse vakantie is er geen Lulu-klantendienst in het Nederlands vanaf maandag 23 september. We verwachten dat de dienstverlening weer normaal zal verlopen vanaf donderdag 10 oktober.

Als je sneller geholpen wil worden, dan kan je een hulpdossier openen in het Frans, Engels, Duits, Spaans of Italiaans door van ruimte te veranderen in je account. Klik hiertoe op de vlag bovenaan en kies de betreffende winkel.

Stel je voor.....

Hallo Eveline,

Ik ben Johan van der Kroef en heb een boekje geschreven over het schrijven van persberichten. Zie www.lulu.com/johanvanderkroef

Het is een boek voor een beperkte doelgroep: personen die persberichten willen schrijven voor gemeenteraadsfracties en provinciale statenfracties.
Ik heb het boek op de website gezet sinds een week. Afgelopen week ben ik begonnen met de promotie er van. Ik ben begonnen bij de eigen gemeenteraad in Almere en bij alle provinciale fracties van twee partijen. Verder heb ik de landelijke organisaties van diverse partijen gemaild. Van twee partijen heb ik reactie gekregen dat ze een recensie wil zetten in hun bestuurdersblad. Het begin is er. Ik heb 25 boekjes verkocht.

Ik woon in Almere. Ik vond het schrijven een intensieve bezigheid. Ik vind het wel een spannende gebeurtenis toen ik het boek eindelijk gereed had om op lulu.com te zetten, vooral nu de verkoop begint te lopen.

Hoe zijn jouw ervaringen?

Reacties

• Dag Eveline!

Over het algemeen vermijd ik Nederlandse groepen en forums (ik schrijf hoofdzakelijk Engels), maar misschien heb je iets aan enkele berichten die ik plaatste onder de link http://www.lulu.com/forums/viewtopic.php?t=39046&postdays=0&postorder=asc&start=90 (de delen over Engels-Nederlandse vertalingen).

Veel succes toegewenst als vertaler en forum host!

Met vriendelijke groet,

Jaap Verduijn.
  • Maar toch leuk dat je even acte de presence gaf in dit topic. Ik geef toe dat de Nederlandse vertalingen soms wat letterlijk zijn en daardoor wat lastig te begrijpen. Maar de Nederlandse tak is sinds heel kort uitgebreid en wordt daar met vrouw en macht aan gewerkt.

Ook ter attentie van Johan, gebruik het storefront gerust om je boeken op te zetten, niet alleen de gebruikers lezen het topic, vooral ook de doelgroep!
  • OK, nu ik dus. Ik ben op het moment nog druk bezig mijn boek 'publicatieklaar' te krijgen, met name het nalopen van de tekst (oorspronkelijk is het op een ander formaat dan het lulustandaardformaat geschreven en verdient de opmaak de nodige aandacht) en 'iets' voor de cover te bedenken. Een ISBN nummer is inmiddels aangevraagd -en vandaag ook verkregen-, dus met enige tijd komt mijn boek beschikbaar.

Meer over mij : man, 42 en eigenlijk altijd al aan het schrijven geweest, hoewel ik meestal non-fictie schreef (voor vakbladen voor programmeurs etc.). De grote schuldige aan mijn pogingen tot creatief schrijven is mijn oudste zoon, die op een gegeven moment een verhaal voor een bonte avond op schoolkamp wilde hebben... ik begon dus met dat verhaal (voor de geinteresseerden : op mijn eigen site www.wilkovanderploeg.nl is het te downloaden. Lees alleen niet teveel van de site zelf, ik heb er een compleet nieuwe versie van, bedoeld wanneer mijn boek 'gelulud' is), er volgden er meer en na een aantal enthousiaste reacties van allerlei kanten, besloot ik toch dat het uitgegeven moest worden.

Naast die korte verhalen werk ik momenteel ook aan een tweetal boeken. Waarschijnlijk ga ik eerst proberen deze via 'reguliere kanalen' uit te geven, maar mocht het niet lukken is het goed te weten dat Lulu bestaat Smiley Knipoog
  • Hey allemaal!

Ik ben Ralph, 28jr, als sportman heb ik al een paar goed lopende stukjes geschreven met trainingen uit het Franse Legieon vreemdelingen legioen.
    Tevens schijf veel sale`s eboeken, meestal over eBay.
    Op het moment ben ik nederlands grootste ebook verkoper en deze site is voor mij een uitkomst! Nu kan ik mensen ook een hard tastbaar boek leveren.

Heb nu slechts 1 eboek als proef online gezet maar zal de komende weken meer worden.
    Ik ben vanplan mijn tranings manual te gaan verkopen, waarbij je zeer veel kracht opbouwd, vet verliest en gezonder wordt in korte tijd.
    :twisted:

Dit ben ik op vakantie
    image
    Veder is het mij opgevallen dat het hier nog een beetje rustig is :-(
    Ok, vragen? stel ze gerust.
    Ralph. Smiley Vrolijk
  • Hallo Eveline,

Ik ben Hans Boschma en maak 's zomers lange afstands loop- en fietstochten (veelal pelgrimsroutes).
    Tijdens mijn looptochten ben ik mijn hersenspinsels (gedichtjes, grapjes, wise guys sayings (Whatever this may be) gaan noteren.
    Van verscheidenen kanten is mij gevraagd om deze eens te publiceren maar laten drukken in eigen beheer bleek een te kostbare zaak.
    In Computer Totaal kwam ik Lulu tegen en ik zal nu proberen dit via Lulu te publiceren.
    Mijn enige probleem is nog dat de papierformaten op Lulu in inches vermeld worden en dat ik uiteraard een Nederlands Word programma heb waar deze papierformaten niet in vermeld staan. Dus als iemand daar een oplossing voor heeft.............. graag, dan kan ik tenminste tot publikatie overgaan.

groeten,

Hans Boschma ([email protected])
  • Hallo Hans,

Wat betreft: inches en nederlandse versie van Word.
    Ik zat met het zelfde probleem, maar er zijn op internet verschillende converters te vinden: b.v. http://www.convertworld.com/nl/lengte/

Dus ik heb gewoon de inches om laten rekenen in cm en dat met twee cijfers achter de komma bij de pagina afmetingen in Word gezet. Als je manuscript door Lulu laat converteren dat constateert het programma aan het eind mogelijk een minimaal verschil met de voorgeschreven afmetingen en vraagt het daar voor te corrigeren. Als je dan accoord doet, gaat het helemaal goed.

Johan van der Kroef
  • "Hans Boschma" wrote:

Hallo Eveline,

Mijn enige probleem is nog dat de papierformaten op Lulu in inches vermeld worden en dat ik uiteraard een Nederlands Word programma heb waar deze papierformaten niet in vermeld staan. Dus als iemand daar een oplossing voor heeft.............. graag, dan kan ik tenminste tot publikatie overgaan.

groeten,

Hans Boschma ([email protected])

--

http://www.lulu.com/help/index.php?fID=208#layout

Kant en klare downloadbare templates Smiley Erg vrolijk
  • Hai,

Voor het eerst maar eens wat posten op het forum, handig zo'n Nederlands stukje. Niet dat ik moeite heb met Engels, maar het is allemaal zo ver weg. Ik hoop dat er binnenkort ook de mogelijk komt om 'Nederlands'te betalen (via (Rabo-)overboeking ofzo).

Mijn naam is Ilja, 24, hoef waarschijnlijk niet te vermelden dat mijn hobby schrijven is Smiley Vrolijk

Ik schrijf vanaf mijn 12de, dit is voor het eerst dat mijn boekjes nu ook echt gepubliceerd zijn. Ik noem het echt, ook al heb ik geen ISBN nummer of een uitgever. Ik heb deel 1 in mijn handen gehad en dat is na 12 jaar een heel bijzonder moment geweest, kan ik wel zeggen.

Het genre is sci-fi/ fantasy, maar aangezien ik erg jong was in de tijd van deel 1, heb ik het onder 'kind-jeugd'geplaatst.

Meteen een vraagje voor de staf: is er een mogelijkheid een LULU-banner op mijn website te plaatsen?

Wat ik schrijf? Check www.lulu.com/ilja
  • En misschien nog een tip voor het inch-probleem:

Je kunt in Word zelf, Extra > Opties > Algemeen, de maateenheden omzetten naar inches.
  • "Ilja Nijdam" wrote:

Meteen een vraagje voor de staf: is er een mogelijkheid een LULU-banner op mijn website te plaatsen?

--

Hoi Ilja,

Leuk dat je je ook voorstelt op het Forum. We hebben geen banners momenteel, wat je wel kunt doen is via de UITGEVEN tab en dan op promoot. Daar zie je een aantal mogelijkheden om te promoten, buttons and banners is daar een van. Alhoewel we je met banners helaas moeten teleurstellen.

Een andere mogelijkheid is het logo: http://static.lulu.com/images/logo_lulu.gif

Succes met je boek!

EvW
  • Ik heb de promotiebanners gevonden en direct geplaatst en het logo heb ik aangepast naar mijn webkleuren. Ik hoop dat dit geen probleem geeft, anders zet ik em weer om.

Ik er trouwens een mogelijkheid om te zien hoeveel mensen mijn boeken al gekocht hebben?
  • Hoi Ilja,

Helaas moet ik je inderdaad verzoeken om de kleuren van Lulu (oranje) te herstellen, sorry...

Via Mijn Account en dan (in rechterrijtje bovenaan) Bekijk verkoop en royalties kun je zien wat je verkocht hebt hebt. Als je royalties vastgesteld hebt, kun je daar ook zien wat je verdiend hebt.

EvW
  • Hoi mede Lulu's,

Ik wilde mezelf ook maar even op dit forum voorstellen. Mijn naam is Harry Hol. Ik ben 33 jaar oud, werk als journalist en vond Lulu na een artikel in NRC Next. In eerste instantie was ik wat wantrouwend: wat was het addertje onder het gras? Maar het bleek voor deze keer inderdaad allemaal te kloppen: in eigen beheer uitgeven voor een fractie van de kosten bij soortgelijke ondernemingen. Met een schitterend eindresultaat.

Lulu blijkt de ideale manier te zijn om mijn web columns ( http://scribs.blogspot.com ) als bundel uit te geven. Dat is dan ook wat De Oervoet ( www.lulu.com/scribs ) is.

Het is niet het eerste boek dat ik heb geschreven. Mijn eerste kinderboek verschijnt deze maand bij een 'gewone' uitgever. Mijn eerste roman circuleert nog tussen diverse uitgevers, en ik wacht vol spanning op de uitslag...

Een opvolger van De Oervoet (via Lulu) is inmiddels in de maak... Volg de bovenstaande link maar ;-) )
  • Wat slecht, mezelf pas met mijn tweede post voorstellen!

Kevin "VH" Bouwens, uit IJmuiden. Al verhuis ik binnenkort naar Amersfoort...
    Lulu ontdekt via een stukje in de Volkskrant.
    Ik hou wel van 'projectjes' en dit lijkt me wel wat.
    Fotografeer heel veel en zoals iedereen, nog meer op vakantie. En er zijn mensen die zeggen dat ik goed ben. Dus, lijkt mij een goeie combi!

Verder, ik regel heel veel in de muziek.
    Wat iinfo over mijn activiteiten op het gebied van muziek: www.velserherrie.com
  • Welkom bij Lulu,

Dit is inderdaad de ideale tool voor projectjes. Zo is mijn eigen boekje ook ontstaan. Ideaal voor vrienden en bekenden en zo. En een goede manier om een portfolio te maken voor toekomstige opdrachtgevers ;-)

Ik wens je veel succes met je boek!
  • Thanks Harry!

Ja, al kosten mijn meeste projecten niet zoveel tijd...
    Meeste hebben wat voorbereiding nodig, maar het eigenlijke werk is zo gedaan. En meestal buiten Smiley Erg vrolijk
  • hi allemaal

ik ben Jan Willem, en ik maak illustraties/ontwerpen. Mijn homepage is te vinden op www.zeptonn.nl met een boel ontwerpen te zien. Ik heb net mijn portfolio gedrukt hier bij lulu en als het goed is heb ik m over een paar dagen in huis. Ben zeer benieuwd!!

- JW
  • Dag Allemaal,

Mijn naam is Danny van Schendel, ben 29 jaar en ben fotograaf.
    Voor mij kwam er met de mogelijkheden die Lulu biedt een droom uit want al 3 jaar had ik het idee om een boek uit te geven omtrent mijn concertfotografie. Die is afgelopen woensdag werkelijkheid geworden toen ik de proefdruk van mijn boek "Would I find you smiling in the picture" binnen kreeg.

Het was de 25 werkdagen wachten meer dan waard.

http://www.lulu.com/dvschend
  • Als fervent Sinterklaasfan (zeg maar gerust Sint-o-fiel) werd ik een beetje moe van al die Sinterklaasverhalen over boeven die Het Grote Boek willen stelen...

Vandaar dat ik een Sinterklaasverhaal heb geschreven, dat kan dienen als voorleesverhaal. Het is een verhaal geworden dat meer lijkt op de traditionele Amerikaanse Kerstfilms met het bekende familietintje, dan dat het gaat over een stel agressievelingen die het Sinterklaasfeest willen saboteren om er uiteindelijk door hebberigheid zelf beter van te worden.
    Het verhaal gaat heten: "De zoon van Sinterklaas".

Over mezelf:
    Ik ben 42 jaar en vertegenwoordig al vele jaren Sinterklaas op menig Sinterklaasfeest.
    "De zoon..." wordt mijn eerste boekje.

groeten,

Frank
  • Mijn naam is José Vriens en ik vertoef sinds een paar weken bij Lulu. Ik ben in 2000 begonnen met het schrijven van kinderboeken. Daarna volgden romans. Nu wisselen ze elkaar af. Ik heb al die tijd mijn boeken in eigen beheer uitgegeven. Met wisselend succes, maar ze zijn haast allemaal terug te vinden in de Nederlandse en Vlaamse bibliotheken.

In 2002 heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb mezelf op het uitgeverspad gewaagd. Met succes. Ik help schrijvers op weg om hun manuscripten om te zetten naar echte boeken en blijf ondertussen ook zelf schrijven. Een paar weken geleden heb ik mijn 7de kinderboek afgerond en ga dat nu promoten. Lulu is voor mij een ideale oplossing om zonder risico (en dozen vol boeken die de slaapkamer bevolken) met mijn schrijfselen de wereld te verblijden. Wie weet word ik ooit nog eens ontdekt... :wink:
  • Mijn naam is Maria Philipsen, schrijfster van het boek 'de Verwijzing' contentnr. 257745 en 'de Nachtgedichten' contentnr. 318996. Ik ben 48 jaar, moeder van 2 inmiddels mannen en oma van 2 kleinzoontjes. Wonen doe ik in Zuid Holland.

De Verwijzing is ontstaan op een hele aparte manier, alles begon met gedichten die ik midden in de nacht in mijn onderbewuste schreef. Daarna kreeg ik twee bijbelteksten te horen vanuit het 'niets' teksten die ik absoluut niet kende. Ik ben niet met het geloof grootgebracht namelijk. Met deze twee teksten ging ik naar een vriendin die mij kon vertellen dat het bijbelse teksten betrof. Ik nam verbaasd haar bijbel mee en ging lezen. Ik snapte er totaal niets van en gooide die bijbel in een hoek.

Heel wonderbaarlijk volgde vanaf die dag alles elkaar op. Boeken werden mij aangereikt die mij klaar stoomde voor dit werk. De naam 'de Verwijzing' stond al vast alsof ik het nooit bedacht. Ik kreeg ook en heel oude statenbijbel. Alsof ik gestuurd werd las ik een tekst uit de Openbaringen en zag dat er getallen onder stonden. Waarom juist deze tekst werd mij later duidelijk. Ik herkende hier namelijk veel in zodat ik begreep dat ik moest doen, ik moest de getallen ontrafelen.
    Ik begon met puzzelen, onderzoeken en vooral schrijven in een handschrift dat niet het mijne was. In totaal 7 ordners tekst, met de hand bijna zonder stoppen in letters die niet zouden misstaan in een typmachine. Van het begin tot het eind even klein en gelijk. Ik at, sliep en schreef zonder moe te worden, zonder lamme handen van het vele schrijven.
    De jaren vlogen voorbij, mijn kinderen groeiden op en merkwaardig genoeg kwamen zij nooit aandacht tekort. (vraag niet hoe) Zowel mijn kinderen als ik weten niet echt veel meer van die jaren, alsof ze er nooit waren.

Dan neem ik een aantal jaren rust, ik schrijf niet en onderneem geen echte stappen voor uitgave van het manuscript dat dan klaar is. Totdat ik een uitgever leer kennen die tevens een vriend werd. Hij vertelde mij over de komst van Lulu en gaf mij de website naam. Mocht dit niet mijn weg blijken dan wilde hij bij uitzondering zelf mijn boek uitgeven. Hij heeft een uitgeverij in vakliteratuur.
    Ik ging dus naar de link die hij mij gaf en kwam zo bij Lulu terecht. Dit bleek voor mij de ideale manier om mijn manuscript tot een boek te maken. Alleen al door het feit dat dit boek niet echt is onder te brengen in een catagorie. Het is theologisch en toch ook weer niet. Het is new age, maar toch ook weer niet. Het is proza en gedichten, en toch ook weer niet. Een hele bijzondere combinatie dus van alles in één.
    Humor en proza, geloof en ongeloof, warm en ook hard, zacht en voor sommigen kan het kwetsend zijn. Een totaal nieuwe manier van denken en voelen. Een boek dat vragen zal oproepen, antwoorden kan geven, kortom, een boek dat tot nadenken zal brengen.

Ik begreep tijdens dit schrijven ook dat 'de Nachtgedichten' een voorbereiding waren. Een aantal gedichten hieruit zijn dan ook aanwezig in het boek 'de Verwijzing' . Alles bleek een aaneenschakeling te zijn. Ik ging dus naar bed en midden in de nacht schreef ik dan een gedicht. De volgende ochtend las ik pas wat ik had geschreven. Sommigen waren half bewust en sommigen totaal onbewust.

De geboorte van een nieuw boek was nu gerealiseerd, ook de geboorte van het volgende boek kon niet uitblijven, het hoort gewoon bij elkaar.

Ik realiseer mij heel goed dat ik hele gevoelige levenswijzen zal raken met dit boek. De boosheid van sekten zal niet uitblijven. Een prijs die ik zal moeten betalen in liefde.
    Niet alleen de sekten worden geconfronteerd ook andere machten zullen dit schrijfwerk niet echt waarderen. Het is niet voor niets dat er in 1601 iemand voor op de brandstapel is gegooid. Dit boek gaat echter verder nog dan het boek uit 1601. Ik schreef wat er in de boeken staat, niets meer en niets minder. Ik schreef hetgeen ik moest schrijven. Ik ben er dus klaar voor en velen met mij.
    Zie ook http://www.deverwijzing.nl
    Rest mij nog de woorden: Ik wens jullie veel groei, schrijf en leesplezier toe
  • Beste Eveline en andere Lulu's,

Je vroeg mij om me even voor te stellen, bij deze:

Ik ben dus Sebastiaan Roeling. Door mijn grote passie voor de Maya-cultuur ben ik culturele antropologie gaan studeren. Ik heb inmiddels al veel veldwerk verricht bij de Maya's (met name de Lacandon Maya's in het regenwoud van Chiapas, Mexico) en heb daar al het nodige over gepubliceerd.

Culturele antropologie is een moeilijk product om te verkopen in Nederland (met een relatief kleine doelgroep). Toen ik eindelijk een uitgeverij had gevonden die mijn werk wilde publiceren, wilden zij dat ik alle rechten zou afstaan (en ik moest nog zelf geld inleggen ook!). Toen dacht ik: "Wat zij kunnen, kan ik ook!" Het ondernemen zat toch al in mijn genen. Ben toen zelf maar gaan uitgeven. Dat ging in het begin wel lastig: aparte drukker, aparte boekbinder, enz. En zo lang geleden is dat nog niet!

Inmiddels ligt mijn werk bij vrijwel alle bibliotheken en wordt het door een aantal universiteiten in binnen- en buitenland gebruikt, heb dus ook al het nodige in het Engels geschreven (moet ook wel met zo'n onderwerp).

Veel reizen door de regenwouden van Midden-Amerika is wel een aanslag op je lichaam (parasieten, dysenterie, noem maar op) maar het is het allemaal meer dan waard. Ik heb zulke leuke, interessante en aardige mensen ontmoet. Door alleen al aan deze mensen te denken zal ik mij nooit alleen voelen!

Ik zie mijzelf niet als schrijver, ik schrijf niet om het schrijven zelf, maar zie het meer als middel om datgene wat ik heb ontdekt of wat ik denk te weten over een bepaald onderwerp voor anderen bereikbaar te maken.

Ik kwam lulu per toeval tegen toen ik met google op zoek was naar nieuwe boeken over de Maya's. Het hele concept sprak me direct aan! En de timing kon niet beter! Begin dit jaar werd ik namelijk benaderd door enkele leden van de Embera Indianen van de Chagres Rivier in Panama.

In maart 2005 verbleef ik gedurende korte tijd bij de Embera's (in het dorpje Pararu Puru met ca. 80 inwoners) en naar aanleiding van dat bezoek ben ik contact blijven houden met deze ontzettend vriendelijke mensen (via e-mail). De Embera's zijn HET voorbeeld dat technolgische vooruitgang en een traditionele levenswijze WEL samen kunnen gaan. Deze mensen lopen in lendendoeken, bouwen traditionele huizen en leven nog voor een groot deel van de visvangst, maar ze hebben ook een eigen website en e-mailadres (via een internetcafe in de grote stad).

Op een dag ontving ik een e-mail waarin zij mij vroegen om in het Nederlands een boekje te schrijven over hun cultuur. Zij vonden het namelijk belangrijk dat hun cultuur vastgelegd zou worden, want er is zo ontzettend weinig over bekend. Uiteraard voelde ik mij zeer vereerd, het is nogal wat om voor zoiets gevraagd te worden! Wat een vertrouwen moeten die mensen in mij hebben! Ik had het boek net af toen ik lulu tegen kwam!

"De Embera Indianen van de Chagres Rivier" wordt dus mijn eerste lulu publicatie, en als het bevalt volgen er nog veel en veel meer.

Met vriendelijke groet,

Sebastiaan
  • Hoi iedereen,

Bij deze zal ik me ook maar eens voorstellen: ik ben Tony De Laender, 39 jaar en woonachtig te Brugge, België's grootste toeristenval ;-)

Samen met mijn vrouw run ik een grafisch ontwerpbureau/kunstgalerij.
    Onze digitaal geproduceerde kunstwerken zijn hier op Lulu als digitale downloads verkrijgbaar, zie www.lulu.com/tnbdesign . Wij hebben ook een aantal van de werken van dit jaar gebundeld in een kunstboek, dat uiteraard via Lulu verkrijgbaar is.

Voor de schrijvers onder jullie: wij ontwerpen ook boek-covers en dergelijke, stuur ons een mailtje, 'k weet zeker dat de prijs je toch op z'n minst aan het twijfelen zal brengen. Voor wat voorbeelden verwijs ik jullie graag naar onze website www.tnbdesign.be

groeten,

Tony de Laender
  • Hoi,

Ik heb al twee boeken in eigen beheer uitgegeven
    en was wat sceptisch over lulu,
    maar ik zie dat lulu steeds meer zaken verbetert, services aanbiedt en echt 'global' gaat. Geweldig. Lulu gaat volgens mij heel wat POD printers uit de markt prijzen Smiley Vrolijk
    Ik schrijf nu mijn derde boek en wil dat graag via Lulu uitbrengen.
    Ik vind het allemaal heel erg spannend en lulu een geweldig concept. Heel auteursvriendelijk.
Log In of Registreer om te reageren.