RIP fouten - waarom kan mijn PDF niet worden afgedrukt ?

Inhoud

Boeken die niet overeenkomen met Lulu’s Ledenovereenkomst kunnen geweigerd worden door de partner-drukkerijen.

RIP-foutmelding

Wat is een RIP-foutmelding?
Commerciële drukkerijen gebruiken Raster Image Processing (RIP)-servers om PDF bestanden om te zetten naar afbeeldingen die gedrukt kunnen worden. Een RIP-foutmelding wordt veroorzaakt door een PDF-bestand dat niet kan worden verwerkt door de RIP-server en daarom niet gedrukt kan worden. Deze foutmelding wijst erop dat er iets mis is met het bestand dat wordt verwerkt, maar geeft niet aan wat de oorzaak van de fout is. RIP-foutmeldingen zelf geven dus de reden voor het misgaan van het drukken niet aan, maar we weten dat te grote bestanden, corrupte lettertypes of afbeeldingen, foute bestandscodes en andere corrupte data ervoor kunnen zorgen dat de RIP niet correct verloopt.

Kan Lulu me vertellen wat er mis is met mijn PDF, of me helpen het probleem op te lossen?

• Lulu kan je geen informatie verschaffen over wat er mis is met je PDF bestand. Onze partner-drukkerijen bezorgen je een korte boodschap die aangeeft welk bestand de fout veroorzaakt.
  • Lulu kan het bestand dat de fout in het RIP-proces veroorzaakt niet repareren. Gebruik de onderstaande informatie om een nieuw PDF-bestand aan te maken.

Minimaliseer de kansen op een RIP foutmelding:

• Laat je bestand niet te groot worden. Verklein afbeeldingen in een grafisch programma in plaats van in je pagina-instellingen (hierbij wordt de hele afbeelding immers een onderdeel van het document, wat de omvang en de verwerkingstijd ervan verhoogt).
  • Houd je document simpel. Gebruik geen complexe kleurenmengelingen of ingenestelde grafische afbeeldingen.
  • Meng geen Type 1 en TrueType lettertypes in hetzelfde document.
  • Gebruik controleprogramma’s indien mogelijk om vaak voorkomende problemen op te vangen voor je je bestand oplaadt op Lulu.
  • Gebruik betrouwbare PDF creatie software.
  • Gebruik de juiste instellingen.

Een probleem oplossen na een RIP foutmelding:

• Repareer je bestand op basis van de informatie in de bovenstaande sectie ‘Minimaliseer de kansen op een RIP foutmelding".
  • Zet je PDF om naar een Postscript-bestand en zet het Postscript-bestand opnieuw om met een betrouwbaar PDF-creatieprogramma.
Log In of Registreer om te reageren.