Inkomsten onder meerdere auteurs verdelen

Je kunt ervoor kiezen je verdiensten met co-auteurs, bijdragers, illustrators en redacteurs te delen.

Een lijst met contactpersonen voor betalingen creëren:

1. Meld je aan bij je Lulu-account.
  2. Ga naar Mijn Projecten > Mijn Opbrengst > Contactpersonen voor betalingen.
  3. Klik op Nieuwe ontvanger toevoegen.
  4. Vul de gegevens van de ontvanger in.
  5. Klik op Opslaan.
  6. Herhaal stap 3 t/m 5 om alle bijdragers toe te voegen met wie je je inkomsten wilt delen.

Een project met gedeelde royalty's instellen:

2. Ga naar Mijn Projecten > Projectlijst.
  3. Klik op de koppeling Herzien naast het project waarvoor je gedeelde inkomsten wilt instellen.
  4. Klik op de pagina Projectinformatie in het veld Gedeelde auteursinkomsten op Bewerken.
  5. In het gedeelte Gedeelde auteursinkomsten herzien wordt een lijst weergegeven van de auteurs in je lijst met Contactpersonen voor betalingen. Voer de door jou gewenste percentages in voor de bijdragers in de lijst.
  6. Klik op Opslaan.
  7. De auteursinkomsten worden voor elke toekomstige verkoop van deze content op basis van deze percentages toegewezen.

Als de procentuele auteursinkomsten voor een project zijn ingesteld, kunnen de inkomsten per auteur op de pagina Mijn Projecten > Mijn Opbrengst worden bekeken.

Gedeelde auteursinkomsten bekijken:

2. Ga naar Mijn Projecten < Mijn Opbrengst.
  3. Klik op Overschakelen naar Betaalgegevens om de geplande betalingen te bekijken.
  4. Selecteer de naam of de organisatie die je wilt bekijken in de vervolgkeuzelijst.
  5. Klik op Toepassen om de inkomstengegevens voor de geselecteerde ontvanger weer te geven.

Opmerking:

Auteursinkomsten uit alle distributiekanalen (Lulu, Amazon, Barnes & Noble, iBookstore, etc.) worden weergegeven op de pagina Mijn Projecten> Mijn inkomsten. De weergegeven inkomsten zijn schattingen die zijn gebaseerd op de winkelverkoop en auteursinkomsten voor elk werk. Maar omdat alle werken worden aangeboden in alle landspecifieke winkels, kan het exacte bedrag dat de auteur ontvangt iets afwijken van de weergegeven geschatte totale inkomsten. Dit verschil wordt veroorzaakt door dagelijkse schommelingen in de wisselkoersen. 

De betaling die auteurs ontvangen, wordt berekend op basis van de actuele wisselkoers op jouw betaaldag en niet op de koers die geldt op de dag waarop het boek is verkocht 

Log In of Registreer om te reageren.