Digitale foto's van defecte boeken

VincentVHVincentVH Reader
juli 2018 aangepast in Bestellen

Lulu streeft naar de levering van hoogwaardige print-on-demand-producten, maar aangezien je boeken worden gedrukt, verpakt en verzonden door mensen, worden er mogelijk fouten gemaakt. Als je boek niet in perfecte staat wordt afgeleverd, willen we graag digitale foto's van de beschadigingen of drukfouten.

Waarom moet ik digitale foto's sturen?

Elke print-on-demand-bestelling omvat een uniek product. We hebben toegang tot je bestelgegevens en de bronbestanden die voor de productie van je boeken worden gebruikt, maar we hebben geen toegang tot de fysieke exemplaren die je uiteindelijk ontvangt. Daarom ontvangen we graag visuele documentatie in de vorm van digitale foto's om problemen zorgvuldig uit te zoeken en vast te stellen wat er fout is gegaan.

Hoe kan ik digitale foto's sturen?

Je kunt ons je digitale foto's sturen bij het melden van het probleem aan onze Klantendienst. Klik op Mijn Bestellingen > Ik heb een printproduct besteld > Defect, beschadigd, of Foutieve Bestelling en kies Ik heb nog steeds hulp nodig. Voeg je digitale foto' bij en tevens een omschrijving van het probleem en klik op Verzenden.

Richtlijnen voor digitale foto's

Voor een snelle verwerking vragen we foto's waarop het gemelde probleem duidelijk te zien is. Volg deze tips voor de beste digitale foto's:

• Gebruik indien mogelijk een digitale camera om afbeeldingen te maken in plaats van een scanner. Het licht en de patronen die bij het scannen worden gebruikt, kunnen details moeilijk zichtbaar maken of de afbeelding vervormen.
  • Zorg dat het boek of de verpakking goed verlicht is wanneer je foto's maakt.
  • De foto moet duidelijk zijn en groot genoeg om het probleem goed te kunnen weergeven. Het kan geen kwaad om een foto nog even te controleren voordat je die uploadt. Als je het probleem niet goed kunt zien op de foto, kunnen wij dat waarschijnlijk ook niet.
  • Als het om meer dan één item gaat, maak dan een groepsfoto van de items waarop het defect zichtbaar is. Hier zie je twee goede voorbeelden van groepsfoto's:

• Als je items ontvangt die je niet hebt besteld, maak dan een foto van deze items en van de leveringsbon die je bij de bestelling hebt ontvangen.
  • Als je nog andere exemplaren van een eerder gedrukt project hebt met afwijkende drukresultaten, kunnen vergelijkingsfoto's met daarop beide projecten naast elkaar erg nuttig zijn. Geef aan uit welke bestelling elk exemplaar op de foto('s) afkomstig is.
  • Als je de omslag en binnenkant van een boek op dezelfde foto wilt laten zien, sla het boek dan gedeeltelijk open zodat de binnenkant zichtbaar is - zie het voorbeeld hieronder:

Log In of Registreer om te reageren.