Paypal

Ja ik wilde weten of ik bij paypal ook gewoon mijn bankrekeningnummer kon zetten in plaats van een creditcardnummer om zo boeken te kopen van mezelfzodat ik weet hoe ze er uit zien.

hoop dat ik hier reacties op krijg, wil graag wat advies hier over.

fabienne

Reacties

• Dag Fabiënne,
    Ik heb daar zelf ook naar gezocht bij Paypal. Maar volgens mij lukt het niet met een gewoon giro/bankrekeningnummer. Wel als je kaart ook een Mastercard logo heeft (maar dan is het eigenlijk ook een gewone creditcard).

Hans

edit: het kan dus wel. Mijnn PayPal is inmiddels als weer ruime tijd gekoppeld aan mijn girorekening.
  • Fabienne,

Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp. Maar als je bedoelt dat je via Paypal kan betalen en geld kan ontvangen zonder creditcard, dan is het antwoord ja.
    Ik heb ook geen creditcard. Je kan gewoon geld via je eigen bankrekening naar PayPal overmaken en daarna via PayPal betalingen. Andersom kan je ook geld ontvangen via PayPal waarna je het naar je bankrekening overboekt.
    De toelichtende tekst op de PayPal website is wat onduidelijk. Ik dacht in eerste instantie te lezen dat je voor het ontvangen van geld een commerciele rekening moest openen, maar dat is niet zo.

Johan van der Kroef
  • Hi,
    ik gebruik al eenhele tijd Paypal omdat iknu mijnboeken via eBay verkoop.

Een creditcard is welhet makkelijkst. Betalingen van en naar iedereen gaan van/naar je Paypal account , die is dan gekoppeld aanje bankrekening.

Je creditcard is nodig om iets mee te betalen als je Paypal account niet voldoende is. Gaat helemaal automatisch.
    Ik bener erg over te spreken. Er snelle transacties (minuten),maar Paypal is niet ecth goedkoop - hou de fee in de gaten.

Als er teveel op je Paypal rekening staat bijv. door verkopen geef je opdracht om het naar je eigen bank over temaken. Gaat soepel.

Het is dus heel makkelijk om van jezelf te kopen: MAAR dat kost je dan wel de fee dus je moet het niet te vaak doen.
    succes en
    have fun
    Bert vander Moer
  • "Hans Hockx" wrote:

Dag Fabiënne,
    Ik heb daar zelf ook naar gezocht bij Paypal. Maar volgens mij lukt het niet met een gewoon giro/bankrekeningnummer. Wel als je kaart ook een Mastercard logo heeft (maar dan is het eigenlijk ook een gewone creditcard).

Hans

--

je kaart heeft een Mastercard logo als je voor die optie hebt gekozen bij het aanvragen. bij postbank bv heb je een basiskaart, zonder Mastercardlogo en kun je dus niet bij paypal gebruiken, en een uitgebreidde kaart met Mastercardlogo en wel te gebruiken als betaalmiddel bij paypal.
  • Hallo allemaal,

Al een tijdje zoek ik naar een goede manier om mijn eigen tekenwerk uit te geven. Lulu leek me ideaal, en om de printkwaliteit te kunnen bekijken heb ik een hardcover-boek besteld. Ik wil met Paypal betalen maar heb daarvoor een Lulu e-mailadres nodig dat ik nergens kan vinden. Kan iemand me daaraan helpen?

(Deze vraag heb ik ook naar Eveline gemaild maar toen had ik dit forum nog niet gevonden.)

Met vriendelijke groet,

Mars Gremmen.

MARS' WEBSITE: http://marsgremmen.com
  • Je hebt geen luluadres nodig. Je kunt ieder mailadres opgeven dat je wilt. Daarop ontvang je dan bericht dat er bedragen zijn gestort of afgehaald bij overboeking naar je eigen rekening.

Groet,
    Jose
  • Ik moet op de Paypal-site een e-mail adres van Lulu invullen bij 'E-mail ontvanger' om het geld voor het boek dat ik bij Lulu heb besteld over te kunnen maken. Ik heb zelf (nog) geen boek bij Lulu uit laten geven. (Of begrijp ik je verkeerd...?)
  • Dat begrijp je niet verkeerd. In principe kun je vanuit paypal naar een ander account via mail een bedrag overschrijven. Helaas accepteert Lulu alleen betalingen van paypal met een creditcard. Dus in dit geval heb je echt een creditcard nodig om te kunnen betalen. Verder vul je je eigen mailadres in om geld te kunnen ontvangen. Let op dat dit hetzelfde adres is dat je bij Lulu opgeeft om je ontvangsten uitbetaald te krijgen.

Groet,
    Jose
  • Dank voor de uitleg, José.
    Ik heb geen creditcard en ben niet van plan er een te nemen dus ik wacht maar even tot Lulu wat meer vernederlandst is qua betalen en zo.

Ik heb nu wel een boek besteld maar 'kan' het vooralsnog niet betalen. Naar ik aanneem gaan ze pas printen als er betaald is. Of krijg ik straks een ruwe schuldeiser aan de deur, Eveline...?

(Hier een in zweet uitbrekende smiley.)
  • Je kunt deze bestelling annuleren via je eigen account. Klik het bestelnummer aan en kies dan hulp nodig in het volgende scherm. Je volgt dan nog een paar stappen en kunt dan een formulier invullen en aangeven dat je de bestelling wilt annuleren. Als het goed is krijg je dan vanzelf bericht van Eveline dat je bestelling idd geannuleerd is.

Of je laat hem staan en wacht tot de mogelijkheid er is om zo te betalen, maar dat nog wel een poosje duren, vrees ik.

Groet,
    josé
  • Ik heb het formuliertje ingevuld. Bedankt voor je vriendelijke hulp, José.
  • Graag gedaan. Ik word/ben ook community leader, dus als je vragen hebt, stel je ze maar. Als het binnen mijn mogelijkheden ligt, zal ik helpen.

Groet,
    José
  • Zojuist officieel van PayPal vernomen:

Het is mogelijk via Paypal te betalen zonder creditcard! Je kunt je bankrekening toevoegen aan je Paypal account en daarna geld overmaken. Het maakt niets uit welke bankrekening je hebt of dat er op je kaart een Mastercard of Maestro tekentje staat.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Paypal via 0900 265 8950.

Smiley Vrolijk
    Eveline
  • Mooi! Maar dan kom ik weer bij mijn beginvraag uit: welk Lulu e-mailadres moet ik invullen bij "E-mail ontvanger"? Als je dat nog even uit wil zoeken, Eveline...
  • Hoi Mars,

Dat zou automatisch moeten gaan als je afrekent, alle Lulugegevens zouden daar al moeten staan. Dat is ook wat Paypal erover zegt. Dus ergens gaat het fout, maar waar?

Ik ben zonder Nederlandse bankrekening een beetje gehandicapt en kan niet het proces doorlopen en de fout proberen te vinden. Zijn er meer die hier ervaring mee hebben?

EvW
  • Jongens, het werkt. Ik heb een test gedaan met een nieuw lulu-account en een nieuw paypal account. Zorg er wel voor dat er geld op je paypal rekening staat anders krijg je idd alleen de optie betalen met creditcard. Vanuit Lulu kun je een keuze maken tussen betalen met een creditcard of paypal, kiez paypal en log automatisch in op je account daar. Staat er voldoende saldo op je paypal rekening, dan kun je de betaling accepteren.

Geld op je paypal rekening zetten? Kies in je paypal account de optie geld toevoegen. Je hebt nu de mogelijkheid om vanaf je eigen bank/postrekening geld te storten op je paypal account.Je krijgt een nummer waar je op kunt betalen met een kenmerk zodat duidelijk is dat het naar jouw account moet. Heb ik ook al eerder gedaan en dat werkt ook.

Dus zonder creditcard betalen voor je boeken. Leuker kunnen we het niet maken :wink:

groet,
    José
  • Wel makkelijker Smiley Verrastops:

Heb je die gewraakte melding met "emailadres ontvanger" gezien (waar Mars het over had)?

Eveline
  • Wel gezien, maar ik neem dat Mars ook het topic in de gaten houdt om toch zijn boek te kunnen bestellen.

Groet,
    josé
  • Jazeker! Ik heb Eveline gevraagd om mijn bestelling te annuleren, om het vervolgens nog eens van voren af aan te proberen. Deze keer mét geld op mijn Paypal-rekening.
  • Quote:

Geachte Mars Gremmen, Deze e-mail bevestigt dat u Lulu Press Inc. ([email protected]) €29,34 EUR hebt betaald met PayPal.

--

Gelukt! Allemaal dommigheid van mijn kant. Laat dit topic maar weer snel wegzakken, Eveline/José. Ik schaam me dood...!

Groet, Mars.
  • geeft toch niks, daar zitten we hier toch voor... om te helpen. Fijn dat het nu wel gelukt is. Bovendien weten nu ook meer mensen dat het dus wel kan: betalen zonder creditcard.

Groet,
    Jose
  • Ik snap er nog niet veel van: PayPal is een eBay onderneming begrijp ik. Moet je dan ook een eBay account hebben om van PayPal gebruik te kunnen maken?
    MVG
    Cor
  • Nee, dat hoeft niet.

Groet, Mars.
  • "Mars Gremmen" wrote:

Nee, dat hoeft niet.

Groet, Mars.

--

Gelukkig! Bedankt voor je reactie.

MVG
    Cor
Log In of Registreer om te reageren.