Zoek:
Go to Lulu Help pages
Beantwoorden
evw
Author
evw

Verzendkosten Omnibus

Waarde landgenoten,

We hebben in Nederland een beetje een reputatie als het gaat om zuinig doen. En we kunnen ook goed klagen, schijnt. Maar dat is werkelijk NIETS vergeleken met de andere landen waar Lulu actief is. Vooral mijn Duitse en Franse collega hadden een dagtaak in het vertalen van de verzendkosten-klachten die meestal in niet mis te verstane bewoordingen hun inbox of forum binnenknalden. Maar niet geheel onterecht, want de verzendkosten zijn helaas het zwakste punt van Lulu.

Maar....ik kreeg daarnet een veelbelovend emailtje waarin een opzetje van de nieuwe methode werd gegeven. Dat betekent dat er echt keihard aan gewerkt wordt en dat er op korte termijn wat gaat veranderen.

In een ander topic werd iets opgemerkt over dat het lastig verzendkosten zoeken is. Dit keer wordt het een transparante en overzichtelijke methode. Voor nu kan ik aanraden het product in het winkelwagentje te plaatsen, een verzendmethode te zoeken (Economy is het goedkoopste) en het daarna te annuleren. Dan weet je precies wat het gaat kosten.

Laten we alle verzendkosten op- en aanmerkingen in dit topic te zetten, zodat we niet tien losse topics van hetzelfde onderwerp hebben. Klachten zal ik nog steeds netjes vertalen en doorgeven, maar het is eigenlijk al niet meer nodig. Nog heel even geduld, het wordt alleen maar leuker!

Groetjes,

Eveline
Gebruik tekst zonder opmaak.
Author
josevriens

Re: Verzendkosten Omnibus

kijk dat is nieuws dat we graag lezen. :smileyvery-happy: We houden het in de gaten.

Groeten,
Jose
mvs
Author
mvs

yay \o/

Maar om terug te komen op m'n doos-suggestie van die andere thread: is het niet praktischer om bepaalde standaard dozen te introduceren, en die vol te proppen met alle bestelde boeken? Het lijkt me dus dat zo'n doos goedkoper kan zijn dan de verzendkosten van alle losse boeken tesamen... (een soort omgekeerde synergie dus). In't postkantoor heb je dat geloof ik ook, je kan daar van die standaard-maat dozen kopen voor een x aantal euro, en da's dan inclusief verzendkosten, wat je er in stopt maakt dan geloof ik niet veel uit. Op die manier is er voor boekhandels (en prive handelaren) tenminste een soort kwantum korting te bemachtigen.

Aangezien er bepaalde standaard boek formaten zijn stel ik voor ook dozen daarop aan te passen. Dus als je een 6" x 9" boek maakt, en je bestelt er 10, dan gebruik je ook een doos van 6.1" * 9.1" * x" (lengte zou variabel kunnen zijn). En zo geldt dit uiteraard voor de diverse boekformaten (en kalenders, en brochures etc.)
Author
josevriens

Beste Maarten,

Er zullen ongetwijfeld boeken in passende dozen gestopt worden. De verzendkosten zullen daar ook op gebaseerd zijn. Het is niet zo dat je voor 1 boek 5,40 betaald en voor 2 boeken 10,80. Het gewicht telt. We kunnen moeilijk alle boeken NL verzamelen en op het postkantoor nog eens verder uit gaan splitsen. Dan kunnen we beter een ontvangcentrale oprichten in Nl, wat alleen maar duurder maakt :wink:

Groeten,
Jose
Reader
fernandhaesbrouck

Ik merkte nu pas , dat hier een speciaal topic voor bestaat.
Want gisteren plaatste ik deze opmerking in 'Lulu in Nederland, Belgie:

Ik ben er een beetje ontgoocheld over.
Ik maakte een boek klaar om in eigen beheer uit te geven.
Om de portkosten per boek een beetje te drukken 'simuleerde' ik aan te kopen hoeveelheden in bulk.
Vanaf 40 exemplaren tot 1000 stuks blijft de portkost per boek : 1,82 Euro.
Dat betekent dat het versturen van een pakket van 1000 boeken 1815,06 Euro kost.
Stuurt men dan 25 pakjes van 50 boeken op ?
Bestaan daar geen degressieve prijzen in?

Als bulk versturen zo duur uitvalt, zou het voor mij goedkoper zijn als ik de bestelling zelf zou ophalen bij de drukker.
Is zoiets mogelijk en waar woont die drukker?
Author
josevriens

Zo, dat is een forse prijs. Lijkt me niet helemaal in orde. Maar is het wel verstandig om direct 1000 boeken te bestellen? Ben je niet bang dat je met een heel groot deel blijft zitten? Oké, we schrijven allemaal goede boeken die absoluut gelezen moeten worden Wink maar niet alles wordt een bestseller. Het voordeel van Lulu is dat je telkens opnieuw 10 boekjes of zo kunt laten maken op het moment dat je ze nodig hebt. De verzendkosten zijn dan wel wat hoger, maar het risico is kleiner.

ophalen bij de drukkerij is nog niet geaccepteerd, voorzover ik weet.

Groeten,
Jose
evw
Author
evw

Hooggewaardeerde Lulu gebruikers!

Zonder gepaste maar gewoon supergrote trots presenteer ik u vandaag: NIEUWE VERZENDKOSTEN! Speciaal voor de mensen die in de EU wonen zijn er speciale verzendkosten, (Nederlandstalige gebruikers van buiten de EU moeten nog even wachten). Dit is een van de eerste stappen in de richting om het ook de Europese en dan met name de Nederlandse markt zo leuk mogelijk te maken.

Vanaf vandaag kun je boeken sturen tegen een vast tarief, ongeacht de dikte van het boek:

Verzendkosten van 1 boek zijn €1.99
Verzendkosten van 2 boeken zijn €2.99
Verzendkosten van 3 boeken zijn €3.99

Dit is een speciale aanbieding die geldt tot 27 juli van dit jaar. Voor winkelwagentjes met meer dan drie artikelen of snellere verzendmethodes gelden de normale verzendkosten.

Na het grote succes van de vorige auteursbijeenkomst zal er in mei weer een auteursbijeenkomst worden georganiseerd, dit keer in het schitterende Rotterdam. Datum, plaats en andere informatie volgen nog, maakt u alvast even uw agenda voor mei leeg.

Heeft u vragen over de nieuwe verzendkosten, plaatst u die dan in het Nederlandstalige forum. Ook voor andere vragen, tips, klachten maar vooral complimenten!

Alvast met Oranje groet,

Eveline
New Member
ValkSoftwareBV

Meen je nou echt dat ik , als ik er 50 bestel, 13 bestellingen van 3 moet doen om op het totaal 127 euro goedkoper uit te zijn ?

Het is de moeite waar voor mij om dat zo te doen, maar vraag me af of het ook kosten efficient voor lulu is om 13 losse pakketten te sturen.
mvs
Author
mvs

17 dan eh, niet 13 .. (17*3=51)

details :lol:
evw
Author
evw

Hoi Richard,

Dat was precies mijn eerste vraag toen ik van de nieuwe verzendkosten hoorde. Het antwoord laat zich inderdaad al raden. Gelukkig is dit een opstapje naar het (voorgoed) aanbieden van mooie verzendkosten op de site en het verder vereuropaniseren van Lulu.

Groetjes,

Eveline