Voor problemen of vragen...

Heb je vragen over het uitgeven van je boek, een probleem met de site of een al geplaatste bestelling? Ga dan naar de volgende link en selecteer de juiste categorie voor je vraag:

http://www.lulu.com/help/email_support.php

Je komt dan bij de nederlanse klantendienst terecht waar ze je kunnen helpen.

Smiley Vrolijk

Reacties

• "Nina Kopmels" wrote:

Heb je een vraag over een geplaatste bestelling? Graag emailen naar [email protected] Je komt dan bij de nederlanse klantendienst terecht waar ze je kunnen helpen.

Je kunt ook het Live Help icoontje gebruiken als je meteen een antwoord wilt ontvangen. Deze service is momenteel alleen beschikbaar in het engels.

Smiley Vrolijk

--

Het is een schande hoe ik door lulu wordt behandeld (NB !) ik ben sinds begin november bezig om de door Lulu geprinte waardeloze, en door Lulu aangegeven en ook toegegeven print te laten terug te betalen, ondanks e-mails en chats, krijg ik mijn geld niet retour. (NB! ) Ik heb aangegeven via PayPal na onderzoek, dat er geen betalingen zijn gedaan op het account wat jullie zouden hebben gebruikt ! Ene A.Victor zou de zaak in behandeling hebben. We zijn nu bijna twee ( ! ) maanden verder en ik vind het een schofterige zaak hoe jullie werkelijk GEEN aftersale hebben die goed werkt !. Ik wens de betaling zoals ook in mijn account staat terug op het PayPal account van [email protected] Er is tot op heden GEEN REFUND geweest ! Zet dat dan ook niet in mijn account, maar maak het nu wel eens in orde ! ( GVD ! )
    ==================================================================

Order Number: 2535641
    Order Date: 2008-09-26 12:51:00
    Order Status: REFUNDED

Shipping Address Billing Address Payment Method
    Cham Hillenius
    Akkerland 16
    Diemen, 1112HB
    Netherlands
    ’ Shipping via Fixed Rate
    Track:

M.C.Hillenius
    Cham Hillenius
    Akkerland 16
    Diemen, 1112HB
    Netherlands
    0206004459
    Paypal

Officiale mededeling van PayPal heb ik al reeds weken geleden aan jullie doorgegeven, zonder enige opvolging. Ik eis wederom mijn geld retour a euro 103 op PayPal account van [email protected] en wel binnen 48 uur !!!!!!

Ik ben het nu meer dan zat, wel toezeggingen doen maar niet nakomen, dat kan niet.

Cham Hillenius
  • Beste Cham,

Je klacht wordt in behandeling genomen.

Excuses, groeten
    Nina
  • Ik wilde vandaag een aantal boeken bestellen, o.a. om naar de KB te zenden.

Komt daar 96 EURO aan behandelings- en verzendkosten bij?????

Nog een keer geprobeerd, maar nu een boek, kosten boek 14,40... duurt 10-15 dagen, en weer zoveel extra kosten.

Een boekje bijna 100 euro!!!

Een ander boekje heb ik besteld, duur 3-5 dagen, met verzendkosten van 5 euro en nog wat.

Dat kan dus niet. Is er een fout gemaakt of zijn de verzendkosten echt zo extreem???
    En indien zo, komt dit omdat het uit Amerika komt? Zoja, dan begrijp ik dat het land een crisis heeft...

In het verleden heb ik ook deze boeken besteld en toen waren de kosten normaal.
  • Beste Karin,

Zou je mij a.u.b. het CID willen geven van al de boeken die je probeerde te bestellen en dan zal ik het checken. Soms is het trouwens goedkoper om alles appart te bestellen.

Excuses voor het ongemak, ik zal de klacht doorgeven zodra ik weet om welke titels het gaat.

Groeten,
    Nina
  • Gaat om de hardcover zwart wit versie van Sprookjes bij het Haardvuur
    en om de Nederlandse versie van de Wonderkaars. Zie: http://stores.lulu.com/store.php?fAcctID=695607
    Ik probeerde deze twee tegelijk te bestellen voor de KB en dat schijnt nogal wat problemen op te leveren.

Okee, later dus opnieuw geprobeerd, apart. De Wonderkaars is gelukt, met 5 euro en nog wat verzendkosten. En afzonderlijk ook geprobeerd Sprookjes bij het Haardvuur te laten sturen. De verzendkosten hiervan waren 14,79, nog meer dan het boek zelf. Die heb ik dus weer moeten annuleren. Sorry, ik heb het geld niet op mijn rug groeien. Vind ik toch veel te veel voor de verzending van 1 enkel boek.
    Tijdens dit proces van herbestellen is er nog wel wat mis gegaan, zoals onderstaand:

In elk geval.... deze bestellling:

Bestelnummer: 2897368
    Besteldatum: 2009-01-26 10:29:00
    Bestelstatus: IN AFWACHTING VAN BETALING (Kom meer te weten )

Bekijk ontvangstbewijs

deze kan geannuleerd worden. Ik zie hem nu pas staan, deze is afgebroken omdat ik een melding kreeg dat internet explorer afgebroken moest worden, terwijl ik op het punt stond te betalen.... daarna dus opnieuw een bestelling gedaan.
  • Beste Karin,

Het spijt me, de verzendkosten zijn nu eenmaal omhoog gegaan (waarschijnlijk sinds de laatste keer dat je bestelde) dus de verzendprijs voor de hardcover klopt. De enige oplossing op het moment zou zijn je hardcover om te zetten naar een paperpack, dan zijn de verzendkosten lager. En als je een hardcover en paperback appart bestelt dan zijn de kosten zoizo lager dan je ze samen bestelt.

Sorry, ik kan je helaas niet verder helpen. Succes ermee.

Groeten,
    Nina
  • "Nina Kopmels" wrote:

Beste Karin,

Het spijt me, de verzendkosten zijn nu eenmaal omhoog gegaan (waarschijnlijk sinds de laatste keer dat je bestelde) dus de verzendprijs voor de hardcover klopt. De enige oplossing op het moment zou zijn je hardcover om te zetten naar een paperpack, dan zijn de verzendkosten lager. En als je een hardcover en paperback appart bestelt dan zijn de kosten zoizo lager dan je ze samen bestelt.

Sorry, ik kan je helaas niet verder helpen. Succes ermee.

Groeten,
    Nina

--

Die verzendkosten zijn een bottleneck. Niemand betaald voor een boek dat 14,40 euro kost (voorheen was het trouwens iets van 16 euro) het dubbele. Van het bewuste boek heb ik al eens een paperbackversie gehad hier en er weer uitgehaald, omdat het boek uit elkaar viel. Bovendien gezien de vele illlustraties niet geschikt voor een paperback. Misschien voor een ringbandversie (is nu grote hardcoverversie, ca 160 blz.), dat is hetzelfde formaat is solider dan een paperback, Ik moet nl. voor mezelf nog een herziene versie hebben....Is ringband dan ook voordeliger dan hardcover?
    Jammer dat Lulu zichzelf zo uiteindelijk uit de Europese markt gaat prijzen.
    Verder zou ik toch graag wat transparantie willen zien in de verzendkosten. Bij paperbacks bijvoorbeeld, voordat ik weer een hoop tijd en energie stop in het maken van een document en dan voor verrassingen kom te staan. Waar worden ze gedrukt en welke verzendkosten zitten daaraan dan verbonden?. En als je er twee of meer besteld, worden de verzendkosten dan lager? De hardcoverdroom laten we dan maar vallen of zoek ik alternatieven voor.
  • Beste Karin,

Paperbacks worden in Europa gedrukt, vandaar dat ze goedkoper zijn dan de hardbacks omdat die uit America komen. Als je wilt zien hoeveel het kost, neem dan een willekeurige paperback van de site en dan kun je zo zien hoeveel het allemaal kost als je het probeert te bestellend (zonder de bestelling af te ronden natuurlijk!).

Voor prijzen van ringbanden kun je de kostprijs calculator checken:

http://www.lulu.com/nl/products/paperback/

Succes weer!
    Groeten, Nina
  • [quote="Nina Kopmels"">Heb je een vraag over een geplaatste bestelling? Graag emailen naar [email protected] Je komt dan bij de nederlanse klantendienst terecht waar ze je kunnen helpen.

Je kunt ook het Live Help icoontje gebruiken als je meteen een antwoord wilt ontvangen. Deze service is momenteel alleen beschikbaar in het engels.

ik wil 12 stuks bestellen van mijn boekje teen en tander en zou hiervoor meer dan 60 euro moeten betalen, dit vind ik schandalig en overdreven, ben bereid 10 euro verzendkosten te betalen !

mvg

goudket yves
    [email protected]
  • "Nina Kopmels" wrote:

Heb je een vraag over een geplaatste bestelling? Graag emailen naar [email protected] Je komt dan bij de nederlanse klantendienst terecht waar ze je kunnen helpen.

Smiley Vrolijk

--

En waar kan ik dit live icoontje vinden?

Ik heb het volgende probleem, ik had een boek voor mezelf gemaakt en wou de bestelprocedure bekijken, achteraf wou ik toch nog wat aanpassingen doen. Nu staat de order wel al klaar, in afwachting van betaling, maar ik heb dus nog geen betaling gedaan. Het lijkt me dat hij dan ook nog niet gemaakt gaat worden. Ik wil graag deze versie annuleren en de juiste versie aanschaffen.

Help Smiley Vrolijk
  • Beste Nina,
    Al weken wordt er helemaal niet gereageerd op mijn vragen aan de klantendienst. Sinds kort krijg ik zelfs geen automatische melding meer, dus ik weet niet of mijn vragen nu rechtstreeks de prullenbak in gaan? In ieder geval heb ik al een tijd lang een probleem (mijn bestelling wordt niet behandeld, ik heb echter wel betaald) waar niets aan gedaan wordt en waarover geen contact wordt opgenomen. Wat kan ik doen?
    contentnr. 6180228
    betelnr. 3146519
    help ticketnr (ik krijg steeds een nieuw nr, dit is de laatste)00262418, dit is de vorige:175639
    foutmeldingen: nooit officieel gekregen, maar vorige bestelling wilde de machine niet printen, hoewel dezelfde content eerder prima is afgedrukt.
    Vriendelijke groeten van Bente Olie
  • Beste Bente,

Als nieuws over je bestelling? Op het moment worden er een aantal veranderingen doorgevoerd in de klantendienst en daardoor duurt het helaas langer om een antwoord op je vraag te ontvangen.

Als je nog niets gehoord hebt dan zal ik de klacht nog een keer doorsturen.

Groet,
    Nina
  • Beste Nina,
    Nog steeds heb ik helemaal niets vernomen. Als je vraag nogmaals wilt doorsturen, graag! Ik wordt echt moedeloos. De boeken die ik eerder heb ontvangen (als proefdruk) waren nl. precies zo als ik wilde. Mooie kwaliteit, passend bij het soort boek.
    Groetjes van Bente
  • Schei toch uit over verzendkosten, dat is nog maar het kleinste probleem. Een van mijn boeken staat op Amazon.com en kost daar meer dan 25 dollar. Hoeveel krijg ik daarvan? Een Euro achtenzestig. Een boek van 180 pagina's kost bijna 12 Euro bij Lulu. Bij de eerste de beste digitale drukkerij kost dat voor een enkel exemplaar ongeveer 5 Euro. En ze noemen zich nog uitgever ook. Ammehoela. Printing on Command, ja. Maar uitgeven? Een uitgever verkoopt, vindt klanten voor zijn schrijvers. Lulu niet. Die rekenen een rpijs van drie keer de kostprijs en dan willen ze ook nog eens 20% van de winst hebben. Voor wat? Voor welke service?
  • Hallo,

Allereerst wil ik zeggen dat ik al ongeveer een jaar van de diensten van Lulu gebruikmaak. Tot voor kort was ik daar helemaal tevreden over. Bij mijn laatste project gaan er echter wat dingen fout. Ik heb mijn bestand (pdf) geupload en daarbij ook een losse cover (pdf) aangeboden. Toen ik niet binnen een week (zoals voorheen altijd was gegaan) een bericht kreeg dat het boek was verzonden, ging ik op onderzoek uit en stuurde ik een bericht naar de klachtenservice. Ik kreeg twee mailtjes met de mededeling: cover will not rip. De klantendienst zou contact met me opnemen. Echter, daar wacht ik nu nog steeds op. In de tussentijd heb ik twee mails naar de Klachtendienst gestuurd met de vraag wat ik kan doen om het probleem op te lossen. Moet ik de cover opnieuw aanleveren? Wordt het bedrag van de eerste opdracht dan teruggestort? Kortom: allerlei vragen, geen antwoorden. Het is nu meer dan drie weken geleden dat ik de bestelling heb geplaatst. En ongeveer twee weken na het eerste antwoord van de Klachtendienst. Ik hoop dat er via deze weg snel duidelijkheid komt over het probleem. Ik vind dit jammer, omdat ik voorheen altijd lyrisch was over de dienstverlening van Lulu, in tegenstelling tot de service van sommige concurrenten.
    Groeten,
    Robin
  • Hallo Robin,

ik kan je niet helpen met je probleem maar reacties hier op het forum van een medewerker van Lulu kan je wel op je buik schrijven. Als je de diverse topics ziet waar totaal geen antwoord op gegeven is, kan je wel nagaan dat jou vraag/klacht ook niet zal worden beantwoord.

Het begint er verdacht veel op te lijken dat Lulu zo dood als een pier is, hetgeen ik zelf erg jammer vind omdat het zo geweldig zou kunnen zijn. Afgezien van een goed product, hoort bij elk bedrijf service hoog in het vaandel te staan. Beide punten lijken nu door Lulu enorm verwaarloosd te worden.
  • Robin, het is niet zo moeilijk hoor. Wat je moet doen is gewoon je cover opnieuw uploaden nadat je goed hebt gekontroleerd dat het aan alle voorwaarden voldoet. Ik heb grote kritiek op Lulu, het is schandalig duur en het woord "utigeven" zou niet mogen worden gebruikt. Maar wat ze wel goed voor elkaar hebben is hun grafisch systeem. Goed, de boeken zijn slecht. Ze vallen uit elkaar, hebben veel te dun papier, je moet zelf op je layout en je lettergrootte letten en zoals gezegd ze kosten drie keer de kostprijs plus 20% van jouw zuur verdiende marge. Hun website barst van de taalfouten en hun "service" verdient die naam niet. Een boek van Lulu kun je niet met goed fatsoen commercieel verkopen. Maar hun technisch systeem werkt. Ik heb hier in Indonesie mijn boeken digitaal laten drukken in een kleine oplage, kostte ongeveer 3 Euro gemiddeld en ze zijn 50% dikker in omvang door 80 grams papier, kaft gematteerd en ingelijmd, prima, prima. Maar ik ben wel zes of zeven keer bij de drukkerij geweest om elk detail goed te instrueren. Dat hoeft bij Lulu niet. De instrukties volgen en je boek komt eruit zoals je in je project kunt zien. Dezelfde boeken zouden mij in Den Bosch bij een digitale drukker ongeveer 5 Euro hebben gekost, volgens hun offerte. Vergelijk dat met 12.95 van Lulu. Maar Lulu heeft een systeem en dat is bij anderen nog maar de vraag.
  • Ik wil gewoon niet het risico lopen dat ik zometeen weer mijn euro's laat afschrijven en dat ik daarna weer in een proces terecht kom waarbij een boek niet geleverd wordt. En waarbij niemand een antwoord geeft.

Zelf vind ik dat ook jammer. De eindproducten van Lulu die ik nu heb gehad zijn niet superieur, maar je kunt er voor jezelf wel leuke dingen mee maken. Ik heb zelfs een boekje gemaakt dat inmiddels door een stuk of twintig mensen besteld is. Daar ontvangt Lulu ook de inkomsten van. Daarom is het des te jammer dat ik me nu al anderhalve week afvraag waar ik eigenlijk aan toe ben.
  • Ik heb de helpdienst enkele weken geleden twee vragen gesteld, ik krijg er geen antwoord op?
  • Gisteren kreeg ik dan eindelijk een antwoord van de klachtenservice. In het Engels. Voor de zekerheid heb ik begin deze week mijn klacht ook verwoord in het Engels en nu volgde er dus een antwoord, met excuses, met terugstorting van mijn geld omdat mijn druk onuitvoerbaar is.

Nu ga ik mijn boekje dus opnieuw masteren als PDF en het opnieuw uploaden en bestellen. Dit antwoord, met excuses, en een oplossing is voor mij in elk geval aanleiding om nog eens te proberen van Lulu's diensten gebruik te maken.

Dus mijn tip: als je de klachtendienst contacteert, stuur ook een mail in het Engels. Kan me namelijk voorstellen dat de Nederlandstalige klachtendienst er niet meer is of op vakantie is...

Groeten,
    Robin
  • Quote:

Kan me namelijk voorstellen dat de Nederlandstalige klachtendienst er niet meer is of op vakantie is...

--

Tuurlijk is dat goed mogelijk maar dan maak je dat wel kenbaar aan degenen die een mail sturen en laat je ze niet gewoon wachten tot je een ons weegt.

Ik wacht ook nog steeds (zie http://www.lulu.com/forums/viewtopic.php?t=113113.
  • Beste auteurs,

We zitten op het moment inderdaad even moeilijjk met de Nederlandstalige klachtendienst. Het wordt over ongeveer een weekje opgelost dus als jullie dringende vragen hebben kunnen jullie deze inderdaad beter in het engels sturen tot dan.

Ik zal het forum ook goed in de gaten houden vanaf nu, al kan ik helaas niet al jullie vragen beantwoorden want ik ben niet getrained in sommige technische aspecten van de website.

Mijn excuses in ieder geval, er wordt aan gewerkt en ik beloof dat het in de toekomst beter zal zijn!

Nina Smiley Vrolijk
  • Ik heb mij nieuw bij Lulu aangemeld en heb een paar vragen gesteld over formaten en distributie, maar ik krijg geen antwoord. Inmiddels als 3x een mail gestuurd in NL en E.

Is dat normaal?

[email protected]

ref:00D56zQ6.50056jEof:ref
  • Ja, wel bij LULU. Ik weeg intussen al bijna een ons...
    Groetjes van Bente
Log In of Registreer om te reageren.