Alternatief op 'Boek op verzoek' van CB

Stond je als uitgever ingeschreven bij Centraal Boekhuis voor de dienstverlening van Boek op Verzoek? Zoals je weet, zijn ze sinds 1 juli gestopt met deze dienst. Vervelend maar... er is een alternatief! Ja, Lulu natuurlijk.

Je kunt de Boek op Verzoek service behouden als je jouw account naar de Lulu account laat omzetten. Hier zijn geen kosten aan verbonden en je bijft gewoon zelf de uitgever. Het enige wat verandert is dat je je auteursinkomsten voortaan via je Lulu account betaalt zal krijgen.

De enige voorwaarde is dat je boek moet vallen binnen onze distributie vereisten (neem een kijkje op deze link:http://www.lulu.com/content/851387) en dat het ook te koop moet staan op Lulu.com (voor dezelfde verkoopprijs als in distributie). Je zult dus een account moeten aanmaken (als je deze nog niet hebt!) zodat je je boek kunt uploaden.

Dit heeft z'n voordelen want in feite krijg je er dus een distrubutiekanaal bij, de Lulu Marktplaats (wekelijks bezochts door 250.000 mensen wereldwijd).

Als er vragen zijn hoor ik het graag! Smiley Erg vrolijk

Reacties

• Hoi Nina,
    als ik op de site van het CB ga kijken, wordt de service 'Boek op Verzoek' nog steeds gepromoot. Is deze misschien in ere hersteld of loopt de webmaster van het CB achter, vraag ik me af...
    Vriendelijke groeten, Wendy

"Nina Kopmels" wrote:

Stond je als uitgever ingeschreven bij Centraal Boekhuis voor de dienstverlening van Boek op Verzoek? Zoals je weet, zijn ze sinds 1 juli gestopt met deze dienst. Vervelend maar... er is een alternatief! Ja, Lulu natuurlijk.

Je kunt de Boek op Verzoek service behouden als je jouw account naar de Lulu account laat omzetten. Hier zijn geen kosten aan verbonden en je bijft gewoon zelf de uitgever. Het enige wat verandert is dat je je auteursinkomsten voortaan via je Lulu account betaalt zal krijgen.

De enige voorwaarde is dat je boek moet vallen binnen onze distributie vereisten (neem een kijkje op deze link:http://www.lulu.com/content/851387) en dat het ook te koop moet staan op Lulu.com (voor dezelfde verkoopprijs als in distributie). Je zult dus een account moeten aanmaken (als je deze nog niet hebt!) zodat je je boek kunt uploaden.

Dit heeft z'n voordelen want in feite krijg je er dus een distrubutiekanaal bij, de Lulu Marktplaats (wekelijks bezochts door 250.000 mensen wereldwijd).

Als er vragen zijn hoor ik het graag! Smiley Erg vrolijk

--
  • Beste Wendy,

Ik heb van CB persoonlijk vernomen dat ze met die service gingen stoppen. Misschien hebben ze nu een andere service die Boek op Verzoek heet of is de informatie inderdaad oud. Sorry, ik kan je niet verder helpen, ik weet alleen wat zij mij verteld hebben.

Groeten,
    Nina
  • Beste Nina,
    ik heb er al een mailtje aan gewaagd naar het CB, als ik meer hoor plaats ik het wel in deze topic.
    Vriendelijke groeten, Wendy

"Wim van Bezouw" wrote:

Beste Wendy,

Ik heb van CB persoonlijk vernomen dat ze met die service gingen stoppen. Misschien hebben ze nu een andere service die Boek op Verzoek heet of is de informatie inderdaad oud. Sorry, ik kan je niet verder helpen, ik weet alleen wat zij mij verteld hebben.

Groeten,
    Nina

--
  • Dag Nina,

Zou het niet goed zijn Nederlandse auteurs in te lichten dat Lulu de relatie met het Centraal Boekhuis in 2009 heeft geannuleerd en voornemens is hier dit jaar een mouw aan te passen?

Otto Koene
    Vlissingen
  • Beste Otto,

Nina Kopmans is al lange tijd niet meer werkzaam bij lulu.
    Ik ben nu actief al de Nederlandse vertegenwoordiger van lulu.

Zoals je weet zijn wij een tijd geleden o.a. gestopt met het Nederlandse Published by you en zijn inmiddels een samenwerkingsverband aangegaan met Ingram Digital.
    Onze International distributie verloopt nu via hen, maar gezien de centrale rol van CB en de wensen van onze Nederlandse klanten, zijn wij druk bezig om alle mogelijkheden omtrent Distributie te bekijken, hopelijk heb ik hier binnenkort meer nieuws over.

Micht je verder nog specifieke vragen hebben hierover of over elk ander onderwerp van lulu, dan wil ik je vriendelijk verzoeken om via ons web formulier contact met ons op te nemen. Op deze manier kan ik je het snelst helpen.

Bvd voor je medewerking.

Mvg,
    Vincent VH
  • Dankjewel Vincent; als ik vragen heb zal ik contact met je opnemen via de website.
    Als er nieuws is over specifiek op Nederland gerichte distributie, veronderstel ik dat je dit kenbaar zult maken op het Nederlandse Forum. Dan blijf ik dat zo nu en dan openen.

Otto
  • "vhaften" wrote:

Zoals je weet zijn wij een tijd geleden o.a. gestopt met het Nederlandse Published by you en zijn inmiddels een samenwerkingsverband aangegaan met Ingram Digital.
    Onze International distributie verloopt nu via hen, maar gezien de centrale rol van CB en de wensen van onze Nederlandse klanten, zijn wij druk bezig om alle mogelijkheden omtrent Distributie te bekijken, hopelijk heb ik hier binnenkort meer nieuws over.

--

Nou heb ik mijn boek via Published by You uitgegeven. Betekent dat nu dat mijn boek niet meer via de boekwinkel te koop is, of begrijp ik nu iets verkeerd?

P.
  • Beste Peter,

Nee, hoor, zo werkt het gelukkig niet.Indien U in het verleden gebruik heeft gemaakt van PBY , blijft het artikel beschikbaar, alleen is het nu niet meer mogelijk om voor nieuwe projecten gebruik te maken van dit Distributie pakket.

Indien het boek voornamelijk bsestemd is voor de Nederlandse markt, bevelen wij aan om via CB een Nederlands ISBN nummer aan te schaffen en dan kunt U, indien gewenst,
    een van onze Distributiepakketten ( Extended Reach of Global reach ) aanschaffen, aangezien CB geen buitenlands ISBN nummer erkent, zal ons PBL ISBN pakket dan geen optie zijn.Indien uw boek niet puur op de Nederlandse markt is gericht, is ons PBL wel nog een goed alternatief.

Indien U verder nog vragen heeft, wil ik U vriendelijk verzoeken gebruik te maken van ons webformulier, zodat ik U zsm kan assisteren.

Mvg,
    Vincent VH
Log In of Registreer om te reageren.