Wegens jaarlijkse vakantie is er geen Lulu-klantendienst in het Nederlands vanaf maandag 23 september. We verwachten dat de dienstverlening weer normaal zal verlopen vanaf donderdag 10 oktober.

Als je sneller geholpen wil worden, dan kan je een hulpdossier openen in het Frans, Engels, Duits, Spaans of Italiaans door van ruimte te veranderen in je account. Klik hiertoe op de vlag bovenaan en kies de betreffende winkel.

Leeftijdscategorie-vereiste voor kinderboeken

Leeftijdscategorie-vereiste voor kinderboeken

Leeftijdscategorie-informatie i.e. vereist als je je werk in de categorieën Kinderen of Tieners plaatst. Hierdoor kan je werk beter afgestemd worden op het bedoelde publiek en het laat de kleinhandel toe te verzekeren dat je boek in de juiste zoekresultaten verschijnt.

Hoe voeg ik een Leeftijdscategorie toe aan mijn kinder- of jeugd-e-boek?

Om een leeftijdscategorie toe te voegen, volg je volgende stappen zodra je ingelogd bent in je Lulu-account:

1.    klik op **Mijn projecten rechts bovenaan
    2.    vind het e-boek in je projectenlijst
    3.    klik op de titel van het e-boek
    4.    klik onderaan de **Licentie-sectie op de grijze **Bewerk-knop
    5.    selecteer **Kind & Jeugd en vink het (de) vakje(s) naast de gepaste leeftijdscategorie aan
    6.    klik op de **Sla veranderingen op-knop

Klaar! De leeftijdscategorie voor je e-boek wordt binnen enkele dagen geüpdatet in de iBookstore.

Waarom is dit vereist?

Deze feature laat Lulu-auteurs toe om hun e-boek beter te marketen. Familie en vrienden die een e-boek als cadeau zoeken, kunnen de e-boeken makkelijker onderscheiden in de gepaste leeftijdscategorieën. Bovendien is de leeftijdscategorie-informatie voor alle kinder- en jeugdboeken voor Apple een vereiste voor de listing in de iBookstore.

Wat gebeurt er als ik geen leeftijdscategorie toevoeg?

Als je e-boek eerder beschikbaar was in de iBookstore onder de categorie Kinderen of Jeugd and je voegt geen leeftijdscategorie toe, dan wordt je e-boek moeilijker te vinden in de iBookstore dan dingen met deze informatie. Het toevoegen van een leeftijdscategorie zal de zichtbaar en het verkooppotentieel van je werk verhogen?

Kan ik meer dan één leeftijdscategorie selecteren?

Jazeker! Selecteer de opeenvolgende categorieën die je nodig hebt en wij maken er één enkele categorie van. Bijvoorbeeld, als je de vakken 0-2 en 3-5 aanvinkt, dan zal de iBookstore je e-boek tonen in de leeftijdscategorie van 0 tot 5 jaar.

Kan ik een leeftijdscategorie kiezen voor andere dan Kind- & Jeugdboeken?

Momenteel zijn leeftijdscategorieën enkel beschikbaar voor kinder- en jeugdboeken.

Kan een leeftijdscategorie ook voor een gedrukt boek gespecificeerd worden?

Ja hoor! Voor gedrukte boeken heeft de leeftijdscategorie geen invloed op de vermelding door de distributiekanalen.

Log In of Registreer om te reageren.