Aanbevolen PDF-conversieprogramma's

Een PDF is enkel nodig als je andere lettertypes gebruikt dan degene die Lulu aanvaardt (zie: Welke lettertype kan ik gebruiken in mijn bestand?) of als je een manuscript creëert met "full bleed" (zie: Hoe kan ik de content tot aan het einde van de pagina doen uistrekken?).

• Adobe Acrobat kan je manuscript naar een PDF omzetten. Je moet een PDF versie uploaden tussen Acrobat 1.3 en 1.5. (Als je van plan bent je boek te laten verdelen via GlobalREACH, dan moet je PDF gecreëerd met Adobe.) (Verplichte Voorwaarden voor Distributie) Acrobat-producten kunnen aangeschaft worden via Adobe Systems of andere software-verkopers. Adobe biedt een online-abonnementsdienst aan die je toelaat een bepaald bedrag te betalen om een set documenten naar PDF om te zetten. Kom meer te weten op http://createpdf.adobe.com
  • OpenOffice is een gebruiker-gegenereerde "office software suite" voor tekstverwerking, tabellen, presentaties, grafisch material, databases, e.d. Hiermee kun je bestanden lezen en schrijven in andere courante softwareprogramma's en ze omzetten naar PDF. OpenOffice is beschikbaar voor Windows, Macintosh, Linux, en andere operatiesystemen en kan gratis gedownload en gebruikt worden via OpenOffice.org
  • InDesign is een desktop publiceer-softwaretoepassing van Adobe Systems die kan gebruikt worden om je manuscript te maken en om te zetten naar PDF. InDesign kan aangeschaft worden van Adobe Systems of elke andere software verkoper

Opmerking: Lulu raadt af om een PDF aan te maken via de PDF-knop die je vindt in het print-menu op een Mac (Apple). Mac Quartz / Preview (een grafische tool waarmee men gemakkelijk kan converteren naar PDF) werd niet ontwikkeld voor het aanmaken van PDF's voor professionele drukkwaliteit en is daarom geen gepaste optie voor het drukken via Lulu.

Log In of Registreer om te reageren.