Hoeveel kost mijn gedrukte boek?

VincentVHVincentVH Reader
oktober 2018 aangepast in Productinformatie

Productiekost voor boeken

De productiekost wordt bepaald door de bindwijze, het aantal pagina's en de loonkosten.

Bindwijzen
Perfect Gebonden Geniet Plastic Ringband Casewrap Stofomslag
Perfect
gebonden paperback
Geniete paperback Paperback met ringband Hardcover
Hardcover met stofomslag

Gebruik onze Boekenprijs rekenmachine om de productiekosten van je boek te bepalen.

Opmerking: de productiekosten van een boek met drukwerk binnenkant in “Kleur” zijn aanzienlijk hoger dan die van een boek met drukwerk binnenkant in “Zwart-wit”.
Als je een boek met drukwerk binnenkant in “Kleur” selecteert, dan wordt de prijs voor kleur berekend voor het hele boek en dus niet enkel voor de bladzijden in kleur. Het is immers niet mogelijk om “Zwart-wit” en “Kleur” te combineren omdat een boek door één machine en op één papiersoort gedrukt wordt.

Boekenprijs voor de kleinhandel (Distributie)

Bindwijzen voor distributie
Perfect Gebonden Geniet Casewrap Stofomslag
Perfect
gebonden
paperback
Geniete
paperback
Hardcover Hardcover met
stofomslag

Om de verkoopprijs te bepalen voor een boek in distributie (kleinhandel), kan je onze Kleinhandel Rekenmachine gebruiken. Houd er rekening mee dat niet alle door ons aangeboden boekformaten in aanmerking komen voor verkoop via onze distributiekanalen. Meer informatie hierover vind je in het artikel Welke boeken komen in aanmerking voor distributie?

Opmerking: de boeken die via onze distributiekanalen worden verdeeld, hebben een andere productiekostenstructuur dan de boeken die door Lulu worden geprint. Meer informatie hierover vind je in het artikel Hoe stel ik mijn verkoopprijs vast?

Staffelkorting

Staffelkortingen zijn voorzien voor enkele producten op basis van de bestelde hoeveelheid. Voor bestellingen van 99 exemplaren of minder kan je de coupon op de thuispagina in je account. Voor bestellingen van 100 exemplaren of meer kan je de klantendienst contacteren voor assistentie.
Log In of Registreer om te reageren.