Je bestelling traceren

VincentVHVincentVH Reader
oktober 2018 aangepast in Verzending

Als je een traceerbare verzendmethode hebt gekozen, dan zal je een volgnummer ontvangen zodra de bestelling gedrukt en verzonden is. Pakketten met traceernummers worden gescand aan elk controlepunt op hun reisweg, wat toelaat hun vooruitgang via het traceersysteem van de koerierdienst te volgen tot aan de bestemming. Als een probleem opduikt met het pakket, kan het gemakkelijk gelokaliseerd worden, en zijn de kansen om het terug te vinden dus groter.

Opmerking: het kan tot 24 uur duren voordat de volginformatie beschikbaar is op de website van de betreffende koerierdienst.

Hoe traceer ik mijn bestelling?

Als je de bestelling hebt geplaatst in je Lulu-account, dan kan je deze zien op de Mijn bestellingen-pagina. Om de bestelling te zien, log je in in je account, klik je op Mijn projecten en vervolgens op Mijn account en bestellingen.

Op de pagina met je bestellingen selecteer je de bestelling die je wil volgen en klik je vervolgens op Bestelgegevens bekijken./p>

Je ziet nu gedetailleerde informatie over je bestelling inclusief een volgnummer als je een traceerbare verzendmethode hebt gekozen. Als je op het volgnummer klikt, dan opent zich een nieuw tabblad met de volginformatie voor de bestelling.

Is mijn verzendmethode traceerbaar?

Als je geen volgnummer ziet bij je bestelling of als het nummer geen link is, dan is er geen volgnummer beschikbaar. Niet alle verzendopties zijn traceerbaar.

Opmerking: niet-traceerbare verzendmethodes worden aldus aangeduid in het winkelwagentje. Niet-traceerbare zendingen hebben geen volgnummer.

Wat zijn leveringsnummers?

(Alleen van toepassing in de VS) USPS verschaft enkel leveringsnummers. Dit nummer geeft je de datum, postcode en het tijdstip het pakket werd geleverd. Als een levering niet lukte, zal de datum en de tijd van de geprobeerde levering weergegeven worden. Het is niet mogelijk om je pakket te traceren op zijn reisweg. Pakketten met leveringsnummers worden niet gescand aan de controlepunten, wat het onmogelijk maakt een verloren pakket te traceren.

Wat als de traceerlink niet werkt?

De technologie is niet onfeilbaar. Voor sommige verzendopties naar bepaalde bestemmingen kan de volginformatie foutief zijn of niet werken.

Meestal kan een bestelling gevolgd worden via de website van de koerier. Noteer de koerier in kwestie (bij Status of Verzonden op) en het volgnummer. Ga dan naar de traceerpagina op de website van de betreffende koerier - zie lijst hieronder.

Overzicht van de verschillende koeriers:
regio verzendmethode website koerierdienst
Frankrijk Gewone post La Poste
Standaard UPS
Per expresse UPS
Verenigd Koninkrijk Gewone post Royal Mail
Prioritaire post Royal Mail
Standaard DPD
Per expresse FedEx UK
Europese Unie Gewone post Lokale postdiensten - niet-traceerbaar
Prioritaire post Lokale postdiensten - niet-traceerbaar
Standaard