Kalenderopmaak: Veelgestelde vragen

Waar zit het gaatje voor het ophangen van de kalender?

Bij Premium-kalenders op 16 mm van de bovenrand van de foto.

Bij standaardkalenders op 6,5 mm van de bovenrand van de foto.

Kan ik de achterkant van mijn kalender aanpassen?

De achterkant van Lulu-kalenders kan niet worden aangepast.

Hoeveel maanden kan ik in mijn kalender opnemen?

Je kalender kan 6 tot 48 maanden beslaan.

Kan ik de taal van mijn kalender wijzigen?

Ja. Afhankelijk van je reden om de taal te wijzigen, zijn er volgende opties:
• Als je project in ontwerp is (Concept), ga dan naar de winkel / taal waarin je je kalender wil creëren door te klikken op het vlaggetje bovenaan de pagina in je account. De dagen en maanden zullen veranderen naar de geselecteerde taal.
• Als je een meertalige familie hebt, creëer en publiceer je kalender dan in een taal en plaats je bestelling. Verander daarna naar de gewenste winkel / taal en klik onder Mijn Projecten op de Herzien-knop naast de titel van de kalender. De dagen en maanden zullen veranderen naar de geselecteerde taal. Echter, de evenementen die je eventueel hebt ingegeven zullen in de oorspronkelijke taal blijven. Publiceer en bestel de herziene kalender in de nieuwe taal. Opmerking: keer eerst terug naar de winkel van je voorkeur om je herziene kalender in je geprefereerde munteenheid te kopen.

• Als je je kalender in verschillende talen wil verkopen, dan moet je per taal een apart project creëren en publiceren en voor elk project de gewenste winkel / taal selecteren.

Wat betekent de oranje driehoek met het uitroepteken?

De afmetingen van een afbeelding worden aangepast aan het kader waarin deze is geplaatst. Aangezien de afbeelding zelf niet wordt gewijzigd, verandert de resolutie van de afbeelding als deze vergroot of verkleind wordt. De resolutie wordt hoger als een afbeelding wordt verkleind en lager als de afbeelding wordt vergroot. Als je een afbeelding in een kader plaatst en de resolutie lager wordt dan de aanbevolen 150 dpi, dan verschijnt er een oranje driehoek met een uitroepteken (!) op de foto. Dit betekent dat de afgedrukte afbeelding korrelig en wazig wordt en dat je mogelijks niet tevreden zal zijn met het resultaat. Probeer de afbeelding in een kleiner kader te plaatsen of verklein de afbeelding.

Wat betekent het blauwe vinkje op mijn miniatuur?

Als je een afbeelding in je kalender gebruikt, dan wordt er een vinkje op geplaatst om je er aan te herinneren dat je die afbeelding al gebruikt hebt. Je kan ook de optie Gebruikte afbeeldingen verbergen gebruiken onderaan het venster Projectafbeeldingen.

Log In of Registreer om te reageren.