Afbeeldingen: Veelgestelde vragen

Hoe kan ik afbeeldingen aan mijn project toevoegen?

Klik op de knop Afbeeldingen toevoegen in het deelvenster Projectafbeeldingen om afbeeldingen voor uw fotoboek te selecteren en te uploaden. In het pop-up venster dat wordt weergegeven, kunt u kiezen uit diverse opties om afbeeldingen aan uw project toe te voegen.

1. Uploaden - bestanden vanaf uw computer uploaden.
  2. Mijn Lulu-bestanden - afbeeldingen gebruiken die u al naar Lulu hebt geüpload.
  3. Online fotosites - afbeeldingen van websites zoals Facebook, Flickr, Photobucket of SmugMug overbrengen.
  4. Fotolia - bladeren door de duizenden beschikbare professionele afbeeldingen.

Als u afbeeldingen toevoegt, dan worden deze weergegeven in het deelvenster Projectafbeeldingen aan de rechterkant van het scherm. U kunt de afbeeldingen vervolgens slepen en in de lay-out van uw fotoboek neerzetten.

Kan ik het formaat van een afbeeldingskader aanpassen?

Het formaat van afbeeldingskaders kan niet worden aangepast. U kunt in het deelvenster Lay-outs aan de linkerkant van het venster voor het maken van het fotoboek een andere paginalay-out kiezen, die een kader bevat dat beter met uw wensen overeenkomt.

Wat betekent het blauwe vinkje op mijn miniatuurafbeelding?

Wanneer u een afbeelding in een project gebruikt, wordt er een vinkje op de miniatuur in het venster Projectafbeeldingen geplaatst om u te helpen onthouden dat u die afbeelding al gebruikt hebt.

U kunt ook de optie Gebruikte afbeeldingen verbergen onder aan het venster Projectafbeeldingen gebruiken.

Wat betekent de oranje driehoek met het uitroepteken?

De afmetingen van een afbeelding worden aangepast aan het kader waarin deze is geplaatst. Aangezien de afbeelding zelf niet wordt gewijzigd, verandert de resolutie van de afbeelding door deze vergroting of verkleining. De resolutie wordt hoger als een afbeelding wordt verkleind en lager als de afbeelding wordt vergroot. Als u een afbeelding in een kader plaatst en de resolutie lager wordt dan de aanbevolen 150 dpi, verschijnt er een oranje driehoek met een uitroepteken (!) op de foto. Dit betekent dat de afgedrukte afbeelding grof en wazig wordt en dat u waarschijnlijk niet tevreden zult zijn met het resultaat. Probeer de afbeelding in een kleiner kader te plaatsen of verklein de afbeelding.

Wat is de maximale bestandsgrootte voor afbeeldingen in fotoboeken en kalenders?

10 MB per afbeelding.

Wat betekent de groene cirkel met een euroteken op mijn miniatuurafbeelding?

Er wordt een groene cirkel op de miniatuur geplaatst om aan te geven dat het een afbeelding is waarvoor licentiekosten in rekening worden gebracht. U moet een toeslag betalen als u deze afbeelding gebruikt en uw fotoboek laat drukken. De toeslag wordt elke keer geheven dat u een afbeelding gebruikt waarvoor licentiekosten in rekening worden gebracht, ook als u dezelfde afbeelding opnieuw gebruikt.

Log In of Registreer om te reageren.