Google Boeken - FAQ

Wat is Google Boeken?

Google Boeken toont een preview van 20% van je boek zodat potentiële kopers het kunnen inkijken. Bovendien biedt Google Boeken een link naar de productpagina op Lulu.com zodat men je boek makkelijk kan kopen. Er zijn ook koppelingen naar de websites van de distributiepartners die je boek ook verkopen.

Hoeveel kost het om me bij Google Boeken in te schrijven?

Deze dienst is gratis voor Lulu-auteurs.

Moet ik bepaalde rechten op mijn inhoud inleveren als ik me aanmeld bij Google Boeken?

Neen. Je behoudt alle rechten op je werk. Google Boeken toont een beperkte preview van je boek.

Hoe schakel ik Google Boeken in?

Elk gedrukt boek met een geldig ISBN komt in aanmerking voor Google Boeken. Om je boek aan te melden, ga je in je Lulu-account en naar je projectlijst ( Mijn Lulu> Mijn projecten ). Klik daar op de knop Zoeken in Google Boeken inschakelen onder het project.

Hoe lang duurt het voordat mijn boek in Google Boeken verschijnt?

Na de aanmelding wordt je boek binnen 6 tot 8 weken weergegeven op Google Boeken.

Komen e-boeken in aanmerking voor Google Boeken?

Neen. Momenteel komen alleen gedrukte boeken voor deze dienst in aanmerking.

Waarom is mijn volledige boek in te zien op Google Boeken?

Google Boeken is ingesteld om willekeurig 20% van de inhoud van een boek weer te geven.  Dit is 20% van alle inhoud, niet enkel bijvoorbeeld de eerste 20 pagina's van een 100 pagina's tellend boek.  Als je door de preview bladert, dan zal je zien dat er willekeurig uit verschillende delen van het boek pagina's worden weergegeven. Het totaal is nooit meer dan 20% van je boek.

Waarom heeft mijn boek in Google Boeken geen afbeelding van de kaft of een preview?

Het gebeurt dat Google Boeken enkel de basisinformatie van een boek toont. Dit zijn de metagegevens die zijn gekoppeld aan het ISBN (titel, auteur, onderwerp en copyrightinformatie). Soms wordt ook de inhoudsopgave en/of de samenvatting opgenomen. Als je wil dat er een preview beschikbaar is, dan moet je de Google Boeken-dienst activeer in je Lulu-account (zie hierboven).

Hoe kan ik mijn boek uit Google Boeken verwijderen?

Je kan dit niet zelf doen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Log In of Registreer om te reageren.