Waar kan ik mijn auteursinkomstensaldo bekijken

Ga om je saldo te bekijken naar Mijn Projecten> Mijn Opbrengst.

Opmerking: als je je betaalgegevens nog niet hebt ingevoerd, wordt je gevraagd dit te doen als je deze pagina de eerste keer bezoekt. Als we eenmaal weten wie je bent en hoe je wilt worden betaald, worden je verkoop- en inkomstengegevens weergegeven.

De verkoop- en inkomstengegevens van je account bekijken:

1. Meld je aan bij je Lulu-account.
  2. Ga naar Mijn Projecten> Mijn Opbrengst.
  3. In eerste instantie worden op deze pagina de inkomsten en de verkoop van de afgelopen maand weergegeven. Als er meerdere ontvangers binnen één account worden beheerd, kun je ervoor kiezen om de inkomsten per ontvanger te bekijken door de betreffende naam of organisatie in de vervolgkeuzelijst te selecteren en op Toepassen te klikken.
  4. Je kunt ook het standaard datumbereik wijzigen door op Datums wijzigen te klikken en een begin- en einddatum in te voeren.  Klik op Toepassen om de gegevens voor het geselecteerde datumbereik weer te geven.
  5. Er wordt automatisch een grafiek van de totale verkoop voor het geselecteerde datumbereik gegenereerd. Klik op Weergeven per kanaal om een cirkeldiagram te bekijken met de verkoop per distributiekanaal.
  6. In de overzichtstabel wordt elke verkoop binnen het geselecteerde datumbereik weergegeven op verkoopdatum, titel, formaat (hardback, paperback, e-boek), distributiekanaal (Lulu, Amazon, iBookstore, Barnes & Noble, etc.), regio (VS, VK, AUS, FR, etc.), hoeveelheid, valuta en geschatte inkomsten per transactie.
  7. Klik op Inkomstengegevens downloaden om de verkoopgegevens voor het geselecteerde datumbereik naar een spreadsheet te exporteren voor aanvullende sorteer- en bewerkingsmogelijkheden.
  8. Klik op Een aangepast rapport opstellen om voor jou interessante verkoopgegevens te selecteren, zoals een specifiek datumbereik, formaat, distributiekanaal, gratis downloads, etc. Klik op Rapport genereren om de door jou geselecteerde gegevens naar een spreadsheet te exporteren.

Opmerking:

Auteursinkomsten uit alle distributiekanalen (Lulu, Amazon, Barnes & Noble, iBookstore, etc.) worden weergegeven op de pagina Mijn Projecten > Mijn Opbrengst. De weergegeven inkomsten zijn schattingen die zijn gebaseerd op de winkelverkoop en auteursinkomsten voor elk werk. Maar omdat alle werken worden aangeboden in alle landspecifieke winkels, kan het exacte bedrag dat de auteur ontvangt iets afwijken van de weergegeven geschatte totale inkomsten. Dit verschil wordt veroorzaakt door dagelijkse schommelingen in de wisselkoersen. 

De betaling die auteurs ontvangen, wordt berekend op basis van de actuele wisselkoers op jouw betaaldag en niet op de koers die geldt op de dag waarop het boek is verkocht

Log In of Registreer om te reageren.