Veelgestelde vragen over e-boeken

Waar kan ik e-readersoftware voor mijn computer downloaden?

Klik op de onderstaande koppelingen om gratis e-readersoftware te downloaden:

• Adobe Digital Editions: ondersteunt alle e-boeken in ePub- en pdf-formaat
  • MobiPocket Reader (Windows): kan e-boeken in pdf-, ePub- of Microsoft Office-formaat importeren, organiseren en openen.
  • EPUBReader: een handige add-on voor Firefox waarmee je alle ePub-formaten direct kunt openen.
  • Andere online eReader websites zijn : Aldiko, Booki.sh, Bluefire Reader, iBooks, and MegaReader

Kan ik mijn e-boek afdrukken?

De instellingen voor afdruk- en kopieermogelijkheden zijn bij Lulu standaard uitgeschakeld voor op Lulu gepubliceerde e-boeken met DRM-beveiliging. Gekochte e-boeken die zonder DRM-beveiliging zijn gepubliceerd, kunnen zo vaak als je wilt worden afgedrukt en gekopieerd.

Raadpleeg e-Boeken met DRM-beveiliging downloaden voor meer informatie over e-boeken met DRM-beveiliging.

Hoe vaak kan ik een e-boek downloaden?

Er geldt geen limiet voor het aantal keer dat een via de Lulu Marktplaats gekocht e-boek kan worden gedownload via Mijn Bestellingen > Mijn downloads. Zolang je account actief is, blijven je gekochte e-boeken beschikbaar.

Hoe zet ik een e-boek op een handheld?

Je moet je e-boek naar je handheld kopiëren of dit met je handheld synchroniseren (e-reader, Palm, Pocket PC of iPhone/iPod Touch). Raadpleeg de instructies van het apparaat in geval van problemen tijdens het synchroniseren van je handheld.

Als een e-boek met DRM-beveiliging hebt gekocht en naar je computer of mobiele apparaat hebt gedownload, kun je dit zo vaak als je wilt naar één van je geautoriseerde computers en apparaten kopiëren. Raadpleeg e-Boeken met DRM-beveiliging downloaden voor meer informatie over het gebruik van Adobe Digital Editions.

Wat als mijn e-boek niet juist wordt gedownload?

Zowel de instellingen van je firewall en verbindingsproblemen als het e-boekbestand zelf kunnen tot gevolg hebben dat e-boeken niet juist worden gedownload. Controleer je verbindings- en firewallinstellingen. Neem contact op met de klantenservice als je daarna nog steeds problemen ondervindt met het downloaden van e-boeken.

Waarom werkt de knop Downloaden niet?

Via de knop Downloaden wordt het bestand in je browservenster geopend. Daarom moet je het bestand op je computer opslaan via Bestand > Opslaan in je browser.

Een alternatief voor het klikken op de knop Downloaden:

1. Klik met de rechter muisknop op de knop Downloaden (Control + klikken voor Macs).
  2. Selecteer Doel opslaan als in het menu.
  3. Blader naar de map waarin je het bestand wilt opslaan.
  4. Klik op OK.

Het dialoogvenster geeft de downloadvoortgang en een geschatte resterende tijd aan.

Aanvullende informatie

Hoe kan ik mijn e-boek lezen?

e-Boeken van de Lulu Marktplaats naar een iPad of Nook downloaden (geen DRM)

e-Boeken met DRM-beveiliging downloaden

Veelgestelde vragen over e-boeken met DRM-beveiliging

Log In of Registreer om te reageren.