Hoe download ik e-Boeken met DRM beveiliging

Belangrijke mededeling:

De laatste fase van het uit de handel halen van Lulu's Digital Rights Management-artikelen (DRM) wordt gestart op 2 juli 2013. Op deze datum worden onze Adobe DRM-servers gedeactiveerd, wat betekent dat je geen e-boeken met DRM-beveiliging meer kunt downloaden van de Lulu-pagina Mijn downloads.

Welke gevolgen heeft dit?

• De knop Downloaden en de koppeling Schrijf een recensie worden verwijderd van de pagina Mijn downloads voor alle e-boeken met DRM-beveiliging in PDF- en EPUB-indeling die vóór 12 maart 2013 zijn gekocht.
  • Op de pagina Mijn downloads wordt een bericht onder alle e-boeken met DRM-beveiliging weergegeven met de mededeling dat deze niet meer kunnen worden gedownload.
  • Alle e-boeken met DRM-beveiliging die al eerder zijn geautoriseerd in je Adobe Digital Editions-account (ADE), blijven beschikbaar in je ADE Library en zijn te openen op alle computers en apparaten die in je ADE-account zijn geautoriseerd.
  • Als je e-boeken met DRM-beveiliging hebt gekocht en ze nog niet hebt geautoriseerd in je ADE-account, moet je dit voor 2 juli 2013 doen.
  • Als er e-boeken met DRM-beveiliging zijn die je niet voor 2 juli 2013 hebt gedownload en geautoriseerd, kun je contact opnemen met onze Klantendienst voor hulp.

Je gedownloade e-boeken met DRM-beveiliging zijn op je computer opgeslagen als ACSM-bestanden. We raden je aan je e-boeken met DRM-beveiliging op te slaan op een cd of back-upschijf om er zeker van te zijn dat ze niet verloren gaan als er problemen zijn met de computer.

Adobe Digital Editions downloaden

Voor 15 januari 2013 kon een Lulu-auteur er voor kiezen zijn of haar PDF of EPUB te voorzien van Digital Rights Management-beveiliging (DRM). Als hier sprake van is, moet het bestand voor de eerste keer worden geopend met een geregistreerde versie van Adobe Digital Editions (ADE). Dit is een gratis te downloaden toepassing die verschilt van de meer bekende Adobe Reader.

ADE stelt gebruikers in staat maximaal zes computers en/of mobiele apparaten in te stellen waarop e-boeken kunnen worden gelezen. Let op: voor Android- en iOS-apparaten moeten extra toepassingen worden gedownload, zoals de gratis Bluefire Reader, voor toegang tot e-boeken met DRM-beveiliging.

Ga naar de Adobe Digital Editions-pagina (ADE) om het programma gratis te downloaden. Volg de instructies op het scherm om ADE te installeren en een Adobe-account (gebruikersnaam en wachtwoord) te maken.

Opmerking: je moet de computer waarop je ADE downloadt en installeert autoriseren. Als je dit niet doet, heb je op die computer geen toegang tot e-boeken met DRM-beveiliging in PDF- of EPUB-indeling. Je kunt je op elk moment aanmelden bij je Adobe-account om extra computers en mobiele apparaten te autoriseren.

PDF- en EPUB-boeken met DRM-beveiliging openen:

1. Blader op je computer naar het e-boek met DRM-beveiliging. Dit is opgeslagen als ACSM-bestand.
  2. Klik met de rechtermuisknop op het ACSM-bestand en selecteer Openen met > Adobe Digital Editions.

ade.png 

1. Open ADE.
  2. Klik op het Library-pictogram om je e-boekverzameling te bekijken.
  3. Klik op de pijl omlaag en selecteer Add Item to Library.

4. blader naar je nieuwe e-boek met DRM-beveiliging en selecteer dit. Het is nu beschikbaar in de ADE Library.
  5. Dubbelklik op de afbeelding van het e-boek om het boek te openen en te beginnen met lezen.

Opmerking: Adobe Digital Editions kan ook worden gebruikt om e-boeken zonder DRM-beveiliging op je geautoriseerde computers en mobiele apparaten te openen en te lezen.

Aanvullende informatie:

Hoe kan ik mijn e-boek lezen?

Veelgestelde vragen over e-boeken met DRM-beveiliging

e-Boeken van de Lulu Marktplaats naar een iPad of Nook downloaden (geen DRM)

Veelgestelde vragen over e-boeken (geen DRM)

Log In of Registreer om te reageren.