Veelgestelde vragen over e-boeken met DRM-beveiliging

Wat is DRM ?

Voor 15 januari 2013 konden Lulu-auteurs ervoor kiezen om Digital Rights Management (DRM) toe te passen op hun e-boek om deze te beschermen tegen copiëren. In dergelijk geval moet het e-boek worden geopend via een geregistreerde copie van Adobe Digital Editions (ADE), een gratis applicatie van Adobe die je kunt downloaden via de Adobe website (dit is niet hetzelfde programma als Adobe Acrobat X).

ADE staat een gebruiker toe om 6 verschillende machines of elektronische toestellen waarop e-boeken met DRM-beveiliging kunnen worden gelezen te autoriseren. Houd er rekening mee dat Android- en iOs-toestellen aparte software vereisen zoals het gratis programma Bluefire.

Waarom kan ik mijn E-boek niet meer downloaden ?

De laatste fase van het verwijderen van DRM werd op 2 juli 2013 uitgevoerd. Op deze datum hebben we alle DRM servers buiten werking gesteld, hierdoor kun je geen eBoeken meer downloaden met DRM vanuit je Mijn Downloads.

Hoe krijg ik toegang tot mijn eBoek met DRM beveiliging

E-boeken die je reeds hebt besteld en gedownload via je Adobe Digital Editions (ADE)-account, zullen beschikbaar blijven in je ADR-bibliotheek en kunnen van alle computers en toestellen worden gelezen die je met je ADE-account hebt geautoriseerd.

Wat als ik mijn e-Boek nooit eerder heb gedownload ?

Als je in het verleden een e-boek hebt besteld met DRM-beveiliging en dit nooit eerder hebt geautoriseerd met je ADE account voor 2 juli 2013, neem dan contact op met de Klantendienst.

Kan ik mijn e-boek met DRM-beveiliging afdrukken?

De instellingen voor afdruk- en kopieermogelijkheden zijn bij Lulu standaard uitgeschakeld voor alle e-boeken waarop de auteur DRM-beveiliging heeft toegepast. Gekochte e-boeken zonder DRM-beveiliging kunnen echter zo vaak als je wilt worden afgedrukt en gekopieerd.

Hoeveel apparaten kan ik activeren met Adobe Digital Editions?

E-boeken met DRM-beveiliging worden geassocieerd met je Adobe Digital Editions (ADE)-account. Tijdens de installatie van ADE moet je een account met een Adobe-ID aanmaken waarmee je maximaal zes (6) computers en zes (6) mobiele apparaten kunt autoriseren. Je kunt je e-boeken met DRM-beveiliging vervolgens via deze apparaten openen door je Adobe-ID in te voeren en de titel te downloaden.

Verlopen e-boeken met DRM-beveiliging?

Gedownloade e-boeken met DRM-beveiliging die via Lulu zijn gekocht, mag je houden. De enige beperking is dat deze e-boeken op geautoriseerde computers of apparaten moeten worden gelezen. Als een e-boek met DRM-beveiliging eenmaal is gekocht en gedownload, kun je dit zo vaak als je wilt op één van je geautoriseerde computers of apparaten openen.

Hoe vaak kan ik een e-boek met DRM-beveiliging downloaden?

Kopers kunnen door Lulu-auteurs gepubliceerde e-boeken met DRM-beveiliging een onbeperkt aantal keer downloaden, maar dan alleen via geregistreerde Adobe Digital Editions (ADE)-accounts en geautoriseerde apparaten. De licentie voor e-boeken met DRM-beveiliging is onlosmakelijk verbonden met de ADE-account en de geautoriseerde apparaten van de koper. Dit betekent dat als een koper een e-boek met DRM-beveiliging koopt en dit naar een vriend mailt de ontvangers het e-boekbestand niet op hun ongeautoriseerde computer kunnen openen.

Aanvullende informatie

Een e-boek lezen

Veelgestelde vragen over e-boeken (geen DRM)

Log In of Registreer om te reageren.