Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Je hebt de tijd genomen om je gedrukte boeken, kalenders en/of fotoboeken zorgvuldig te selecteren en te bestellen en je wacht nu vol spanning op de bezorging. In deze korte referentiegids wordt een overzicht gegeven van onze druk- en verzendprocessen, zodat je beter kunt inschatten wanneer je de bestelde gedrukte boeken kunt verwachten.

De boeken die via Lulu worden besteld, worden gedrukt op het moment dat ze worden gekocht. We hebben geen magazijn waarin honderdduizenden boeken geduldig wachten op een goede eigenaar. Dit betekent niet alleen dat het print-on-demand-model van Lulu een inventaris overbodig maakt, maar ook dat dit systeem milieuvriendelijker is. Met dit type productie weet je zeker dat je altijd een pas gedrukt exemplaar van de boeken ontvangt. Maar het betekent ook dat de verwerking en bezorging van bestellingen wat meer tijd in beslag nemen.

Wanneer worden mijn boeken verzonden?

Voordat de boeken in je bestelling kunnen worden verzonden, moeten ze eerst worden gedrukt. Waar mogelijk worden je boeken, afhankelijk van de productiemogelijkheden, gedrukt bij de drukker die zich het dichtst bij het afleveradres bevindt.

Hoe weet ik of mijn boeken zijn verzonden?

Je krijgt een e-mail van de drukker waarin staat dat je boeken onderweg zijn. Je kunt de status van je bestelling ook controleren op de pagina Mijn Bestellingen. De verschillende statussen voor drukken en verzenden worden hieronder uitgelegd.

• Wordt verwerkt: je bestelling is ontvangen en wordt verwerkt.
  • Wordt voltooid: je bestelling staat in de wachtrij om te worden gedrukt. Bestellingen met deze status kunnen niet worden gewijzigd of geannuleerd.
  • Gedeeltelijk verzonden: als je een combinatie van boeken hebt besteld, bijvoorbeeld gedrukte boeken en e-boeken of gedrukte boeken in zwart-wit en gedrukte boeken in kleur, wordt deze status weergegeven totdat alle boeken in de bestelling zijn verzonden.
  • Verzonden: alle items in je bestelling zijn verzonden.
  • Teruggestort: het betaalde bedrag voor je bestelling is geheel of gedeeltelijk teruggestort via de betaalmethode die je voor de bestelling hebt gebruikt.
  • Geannuleerd: je bestelling is geannuleerd.

Hoe kan ik mijn bestelling traceren ?

De verzendbevesting zal ook het track&trace nummer van je bestelling bevatten. Indien de verzender deze aan ons sturen, zullen we de naam van de koerier hier in ook vermelden. Indien het track&trace nummer een hyperlink is, kun je hier op klikken en zal het automatisch de track&trace pagina openen . Deze informatie is ook beschikbaar via de 'Mijn Bestellingen- Bestelgeschiedenis" pagina
( alleen van toepassing indien je een account hebt aangemaakt.

Leveringstijden

Nadat je bestelling de drukker heeft verlaten, wordt deze verder afgehandeld door het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de bezorging. Om die reden zijn de leveringstijden die wij geven schattingen op basis van de tijden die door de verschillende postbezorgingsdiensten worden gegeven. Klik hier voor een overzicht van de verzendopties en geschatte leveringstijden op basis van het land of de regio van bestemming.

De leveringstijden worden beïnvloed door factoren zoals onjuiste afleveradressen, vertragingen bij de douane en beperkingen die gelden voor postbezorging. Dergelijke problemen kunnen leiden tot vertragingen in de bezorging die kunnen oplopen tot zes weken. Geduld is een schone zaak, maar in de volgende gevallen moet je desondanks contact opnemen met de klantenservice van Lulu:

• Priority Mail bestellingen worden niet binnen 14 dagen na ontvangt van de verzendbevestiging ontvangen
  • Internationale bestellingen worden niet binnen 28 dagen na ontvangst van de verzendbevestiging ontvangen.

Opmerking: als je de verzendoptie Post of Priority Mail selecteert, worden je boeken verzonden via de postbezorging in het land van bestemming. Met de Post en Priority Mail verzendopties worden doorgaans geen trackingnummers gegeven en Lulu kan daarom geen bezorgingsgarantie bieden.

Bij de Post en Priority Mail -verzendoptie kunnen ontvangers hun pakketten meestal niet traceren met een trackingnummer. Als je deze verzendmethode hebt geselecteerd, bevat de e-mail met bezorgingsinformatie die je ontvangt geen trackingnummer.

Andere veelgestelde vragen over verzending

Hoeveel kost de verzending?

De verzendkosten worden bij het afrekenen aan het totaalbedrag toegevoegd. Nadat je de geselecteerde items in het winkelwagentje hebt geplaatst en de verzendoptie hebt gekozen, wordt het bedrag weergegeven.

Waarom kan ik geen Ground/ Express-bezorging naar mijn postbusnummer kiezen?

Voor Express-bezorging is een fysiek adres vereist waar het pakket kan worden afgeleverd.

Log In of Registreer om te reageren.