Boek in een andere taal uitgeven?

hallo,

Ik heb een vraag. De meeste van mijn lezende vrienden zijn Engelstaligen en daarom zou ik graag mijn romans en gedichten in het Engels schrijven, omdat die taal me beter ligt.

Met de nodige editors begint mijn Engels wel redelijk te vlotten en ik train nu om beter te worden. In het Nederlands heb ik geen mensen die mijn werk lezen en dus ook geen steun en geen mensen die me helpen met corrigeren van fouten en dergelijke.

Daarom zou ik graag in het Engels gaan schrijven en publiceren. Mijn blogs schrijf ik al in het Engels om te trainen. Daarnaast zou ik voor mijn genre ook een grotere afzetmarkt hebben.

Alleen is de vraag: hoe kan ik dan het beste mijn werk uitgeven. Ik woon wel in Vlaanderen, maar ik schrijf in het Engels. Ook wens ik wel via Lulu te blijven werken, gezien ik gemerkt heb dat op veel sites je met een credit card moet betalen en ik daar ook niet over beschik en ik met Lulu andere opties heb.

Kan er iemand me advies geven?

Reacties

• Beste Amber,

Hartelijk welkom bij Lulu !
    In principe is het geen probleem om je boek in het Engels uit te geven, alleen is het momenteel zo dat indien jouw potentiële klanten op de Nederlandse versie van lulu.com het boek proberen te vinden deze niet vindbaar zal zijn, omdat de inhoud van het boek in het Engels is. Zij zullen de zoekoptie op onze website dan aan moeten passen naar " alle talen " en dan zal je boek wel vindbaar zijn.
    Indien jouw potentiële klanten reeds Engelstalig zijn, is dit uiteraard geen probleem.

Wat betreft onze betalingsmogelijkheden, via de website kun je niet met Ideal betalen, maar wel met Pay Pal of een credit card.

Indien je verder nog specifieke vragen hebt, stel ik voor om via onze website een support ticket te openen, zodat we je direct behulpzaam kunnen zijn.

Mvg,
    Vincent VH
    Lulu Enterprises Inc.
Log In of Registreer om te reageren.