Wegens jaarlijkse vakantie is er geen Lulu-klantendienst in het Nederlands vanaf maandag 23 september. We verwachten dat de dienstverlening weer normaal zal verlopen vanaf donderdag 10 oktober.

Als je sneller geholpen wil worden, dan kan je een hulpdossier openen in het Frans, Engels, Duits, Spaans of Italiaans door van ruimte te veranderen in je account. Klik hiertoe op de vlag bovenaan en kies de betreffende winkel.

Hoe kan ik mijn Auteursinkomsten controleren?

VincentVHVincentVH Reader
2 september aangepast in Winst voor auteur

Recente inkomsten

Meld je aan en ga naar Mijn Opbrengst

1. In de overzichtstabel op de pagina Mijn Opbrengst staat de huidige geschatte winst die nog niet aan jou is uitbetaald. Vervolgens kun je ervoor kiezen om de details of een overzicht te bekijken. Je kunt in het vak Overzicht weergeven voor ook een eerdere betaling selecteren.
  2. Er wordt een winstoverzicht (met auteursinkomsten) weergegeven. In dit overzicht wordt het volgende vermeld: contentnummer, titel, aantal verkocht en auteursinkomsten voor het verkochte aantal.
  3. Klik op het tabblad Details om een winsttabel (met auteursinkomsten) op basis van bestellingen te bekijken. Bij bestellingen wordt het volgende vermeld: datum verkocht, contentnummer, titel, aantal verkocht, auteursinkomsten, voorheffing en totale auteursinkomsten verdiend op de betreffende bestelling. Bij Omzet op huidige datum staat een geschat bedrag dat afhankelijk is van veranderingen in de wisselkoers.
  4. Klik op het tabblad Overzicht om je betalingsgeschiedenis te bekijken. Als je een datum hebt geselecteerd, wordt hier het volgende vermeld: betaaldatum, betaalmethode, gemelde royalty's, andere gemelde inkomsten en totale gemelde auteursinkomsten. Bij Winst op huidige datum staat een geschat bedrag dat afhankelijk is van eventuele veranderingen in de wisselkoers.
  5. Bij accounts waarvoor de inkomsten over meerdere auteurs moeten worden verdeeld, worden de auteursinkomsten voor een specifieke auteur weergegeven en niet die voor iedereen. Selecteer de auteur van wie je de auteursinkomsten wilt bekijken in het vak Inkomsten weergeven van bovenaan het vak Auteursinkomsten..

Inkomsten tot nu toe

Klik op het tabblad Inkomsten tot nu toe

1. De pagina Inkomsten tot nu toe met daarop de tabel Vorige betalingen wordt weergegeven. In deze tabel wordt het volgende vermeld: datum, betaalmethode, voorheffing en uiteindelijk bedrag voor alle uitbetaalde auteursinkomsten.
  2. Klik op het tabblad Totaal content om een tabel te bekijken met de totale omzet per project. In deze tabel wordt het volgende vermeld: contentnummer, titel, aantal verkocht en geschatte auteursinkomsten. In deze tabel staat zowel omzet die nog niet aan je is uitbetaald als omzet die wel al is uitbetaald.
  3. Klik op het tabblad Totaal zonder auteursinkomsten om het totale aantal transacties te bekijken waarvoor je geen auteursinkomsten hebt verdiend. In deze tabel wordt het volgende vermeld: contentnummer, titel en aantal verkocht. De informatie onder Aantal verkocht betreft exemplaren die je zelf hebt gekocht, herdrukken van beschadigde exemplaren, projecten waarvoor je hebt geselecteerd dat je geen inkomsten wilt ontvangen, etc.

Belangrijk :

Auteursinkomsten uit alle distributiekanalen ( Lulu, Amazon, Barnes&Noble,Apple, NOOK) worden vertoond op de Mijn Lulu - Mijn Opbrengst pagina. De hier vertoonde bedragen zijn schattingen op basis van de kleinhandel verkopen en de auteursinkomsten die met deze projecten overeenkomen.Echter, aangezien jouw werk wellicht in meerdere landen wordt aangeboden kan het uiteindelijke bedrag dat je hiervoor ontvangt lichtelijk afwijken van het vertoonde geschatte inkomstenbedrag. Dit is een gevolg van dagelijkse schommelingen in de koerswisseling.

De uiteindelijke betaling die je van ons ontvangt wordt bepaald door de koers die op de dag van uitbetalen geldt, niet de dag van verkoop.

Log In of Registreer om te reageren.