Welke boeken komen in aanmerking voor distributie?

VincentVHVincentVH Reader
edited October 2018 in ISBN en distributie
Via de gratis GlobalREACH-service van Lulu wordt je boek te koop aangeboden via Amazon (Amerikaanse, Britse, Franse, Duitse, Spaanse en Italiaanse sites), BarnesandNoble.com en de Ingram Book Company.

BELANGRIJK: om in aanmerking te komen voor GlobalREACH moet er een ISBN toegekend zijn aan je boek.

Onze Premium Pocket- en Hardback- productlijnen bevatten boekformaten die in aanmerking komen voor distributie. Ze worden aangegeven met een wit vinkje in een groene cirkel ( image ) en de tekst In aanmerking voor kleinhandeldistributie.

Je boek moet voldoen aan ALLE distributievereisten.

Toelatingsvoorwaarden

• Een ISBN. Je kunt een gratis Lulu-ISBN verkrijgen of je eigen ISBN gebruiken.
  • Een kleinhandelswinstmarge gelijk aan of hoger dan de minimumprijs.
  • Een geschikt formaat en bindwijze (zie onderstaande tabel).
  • Voor de hardcover met stofomslag, komt alleen zwart-wit op crème papier, met glanzende stofomslag, blauw linnen en gouden rugtekst in aanmerking voor kleinhandelsdistributie.

productformaat binnenkant bindwijze aantal pagina's
US Trade 15,24 x 22,86 cm Kleur Perfect geb. paperback 32-480
US Trade 15,24 x 22,86 cm Zwart-wit Perfect geb. paperback 32-740
US Trade 15,24 x 22,86 cm Zwart-wit Hardcover
24-740
US Trade 15,24 x 22,86 cm Zwart-wit Hardcover
24-740
US Letter 21,59 x 27,94 cm Zwart-wit Perfect geb. paperback 32-740
US Letter 21,59 x 27,94 cm Kleur Perfect geb. paperback 32-480
US Letter 21,59 x 27,94 cm Kleur Geniete paperback
4-48
Vierkant 21,59 x 21,59 cm Kleur Perfect geb. paperback 32-480
Vierkant 21,59 x 21,59 cm Kleur Geniete paperback
4-48
Royal 15,59 x 23,39 cm Zwart-wit Perfect geb. paperback 68-740
Crown Quarto 18,91 x 24,59 cm Zwart-wit Perfect geb. paperback 68-740
A4 20,99 x 29,70 cm Zwart-wit Perfect geb. paperback 68-740
A5 14,81 x 20,99 cm Zwart-wit Perfect geb. paperback 32-740

Opmerking : de distributie van de boekformaten in de onderstaande tabel is beperkt tot de distributiekanalen van Amazon.

productformaat binnenkant bindwijze aantal pagina's
Stripboek 16,83 x 26,03 cm Zwart-wit Perfect geb. paperback 32-740
Stripboek 16,83 x 26,03 cm Kleur Perfect geb. paperback 32-500
Klein vierkant 19,05 x 19,05 cm Zwart-wit Perfect geb. paperback 32-500
Klein vierkant 19,05 x 19,05 cm Kleur Perfect geb. paperback 32-500
Pocketboek 10,79 x 17,46 cm Zwart-wit Perfect geb. paperback 40-740
Royal 15,59 x 23,39 cm Kleur Perfect geb. paperback 68-500
Crown Quarto 18,91 x 24,59 cm Kleur Perfect geb. paperback 68-500
A5 14,81 x 20,99 cm Kleur Perfect geb. paperback 32-500

Wat is bij de globalREACH-dienst inbegrepen?

Via Lulu's GlobalREACH wordt je boek 6 à 8 weken nadat het werd goedgekeurd voor distributie wereldwijd vermeld bij online boekhandels zoals Amazon.com en BarnesandNoble.com. De gegevens avn je worden naar de voornaamste bibliografische databanken gestuurd, waaronder Nielsen en Bowker. Fysieke boekhandels kunnen je boek bestellen via Ingram bestellen. Je ontvangt royalty's op alle verkopen die je via GlobalREACH realiseert. De verkopen worden zo'n 6 à 8 weken nadat een klant je boek heeft gekocht in je account gepost. Je inkomsten uit deze verkopen worden betaald via de betaalmethode die je in je account geselecteerd hebt.

Hoe selecteer je GlobalREACH?

1. Log in in je Lulu-account.
  2. Klik op Mijn Projecten.
  3. Klik naast de titel van het project dat je wilt laten distribueren in de kolom Distributie op op Beheren. Als je deze link niet ziet, controleer dan of je boek in aanmerking komt voor GlobalREACH. (Zie bovenstaande tabel voor boekformaten die in aanmerking komen voor GlobalREACH.)
  4. Kies voor GlobalREACH ('t is gratis) en ga akkoord met de algemene voorwaarden voor deze dienst. Hierna moet je via een afzonderlijke bestelling een proefexemplaar kopen.

Nadat je GlobalREACH-distributie hebt geselecteerd

1. Zorg ervoor dat je boek voldoet aan alle verplichte distributievereisten. Creëer indien nodig een herziening van je boek. Koop een proefexemplaar van de meest recente versie van het boek. Na elke herziening moet je een nieuw proefexemplaar kopen en goedkeuren opdat de nieuwe versie voor distributie in aanmerking zou komen.
  2. Nadat je het boek ontvangen en gecontroleerd hebt, kan je
    1. het goedkeuren en doorgaan met stap 4
      OF
    2. het afkeuren, wijzigingen aanbrengen en doorgaan met stap 3.
  3. Breng de wijzigingen aan (herziening) en laad het nieuwe manuscript op naar je project. Zie "Hoe breng ik veranderingen aan voordat ik mijn boek goedkeur?" voor meer informatie hierover. Keur het boek goed en ga naar stap 4.
  4. Nadat je je proefexemplaar via je account hebt goedgekeurd, wordt je boek naar het distributienetwerk geüpload. Na 6 à 8 weken wordt het dan vermeld op de website van online boekhandels. Als je boek geweigerd werd door de distributiekanalen omdat het niet aan de vereisten voldoet, dan krijg je per e-mail de melding dat het boek moet worden herzien. Ga terug naar stap 1.
  5. Het boek wordt te koop aangeboden op Amazon.com, op BN.com en in andere online kleinhandels. Als je via de publicatiewizard wijzigingen aanbrengt, dan begint dit proces bij stap 2. Zie "Hoe breng ik veranderingen aan nadat ik mijn boek heb goedgekeurd?"
Sign In or Register to comment.